#1 Skrevet Mai 1, 2009 Hei. Har fått en rar lyd i bilen. Kan høres ut som et dårlig hjullager, eller kraftig dekkstøy. Lyden kommer etter å ha kjørt i ca 1 time, og kommer på 90 km/t og blir værre jo fortere man kjører. Var først ute å testet i dag, men klarte ikke å framprovosere lyden, men etter ca 1 time kom den plutselig tilbake. Har også en knakelyd i forstillinga en plass, som jeg hører når jeg kjører på humpete vei. Noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2009 Er ikke lagret ditt som lager ulyd når det blir varmt vel? Hadde selv samme "problem", og det ble fikset med lagerbytte. Da kom det kun ulyd når jeg hadde høy fart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2009 Hjullageret ditt som var gåent da? Ja det kan godt hende det er feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2009 Nå virker det som lyden er der hele tiden. Hva er beste måte å sjekke hjullager på? Er det en stor jobb å bytte, hvis det er feilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2009 Jekket opp bilen, og det var slakk i venstre framhjul. Så tipper det er synderen. Men så var det å finne riktig del? I følge biltema sine sider så skal jeg ha dette lageret: Hjullager for Volkswagen Passat 1,9TDI Bilmerke VOLKSWAGEN Modell Passat 1,9TDI :ch.nr. -3A-V300.000 Årsmodell 97-99 Plassering framme Anmerkning 81KW Art nr 74-0035 Pris 649,00 kr Ble litt usikker da jeg ikke fikk chassienummeret til å stemme i det hele tatt. Noen som har innspill angående dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 11, 2009 (endret) Ok. Nå skjønner jeg ingenting. Var som sagt slakk i venstre framhjul. Men det ser ikke ut til å være hjullageret alikevel. Det er derimot bra med slakk i begge øvre bærearmer, noe jeg ikke skjønner - siden det kun er 1 år siden jeg byttet dem? Når jeg skulle av med endeleddet på styrestaget så spruta det vann ut av kuleleddet? Hva betyr det? Må dette også byttes? Og kan lyden komme derifra? Men vil slakk i bærearmer kunne skape en ulelyd ved kjøring? Håper på svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...