#1 Skrevet Mai 2, 2009 Hei og hå. Har en mc2 motor som er på vei til å bli satt sammen. Men lurer litt på hvor nødvendig det er å eventuelt få den balansert. Den blir satt sammen med stempel og råder ifra en motor, mens svingningsdemper og svinghjul er fra en annen og veivaksel ifra en tredje. Forstår at det er nødvendig å balansere hvis en snakker om litt heftig trimming. Men denne skal i en bruksbil. Er det da nødvendig? Hva om en blir fristet til å chippe senere? Noen som har svar på dette så hadde det vært fint. Mvh Ro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 2, 2009 (endret) På slik standard motor (inkl evt chip ++) ville jeg ikke vurdert dette. Skulle du bygd race-motor på 500 hk og med turtall på 8-9000 omdr så blir jo vurderingen en annen. Så lenge du ikke har vurdert h-profil råder så har du neppe mulighet til å putte inn det potensialet som gjør balansering nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 2, 2009 På slik standard motor (inkl evt chip ++) ville jeg ikke vurdert dette. Skulle du bygd race-motor på 500 hk og med turtall på 8-9000 omdr så blir jo vurderingen en annen. Så lenge du ikke har vurdert h-profil råder så har du neppe mulighet til å putte inn det potensialet som gjør balansering nødvendig. Hmm, var samme tankegangen jeg hadde angående balansering i forhold til trim ja. Mente det skulle være unødvendig å balansere den, når en kommer opp på maks 220hk ja. Takker for innspillet ditt. Ro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...