2 spørsmål til folk med peiling på audi 100

Anbefalte innlegg

1. Takluken har kjilt seg på en eller annen måte. Det knaker og skjer svært lite når jeg trykker på knappene. Er det noe kjent fenomen på disse bilene?

2. Hvordan er det å bytte starter på 2,3 literen? Har mulighet for å komme på bukk og starter får man vel for 1000 kr hos norsk bildelsenter. Er det en jobb man kan ta på egen hånd?

Takker for svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takluka: Ta av bryterdekselet og bruk umbrakosveiva som sitter under dekselet. Får du lett sveivet opp luka så er det nok innmaten i motoren som har tatt kvelden. Går det tregt å sveive så er det resten av mekanismen.

Starter: sitter med to bolter (en av dem er muligens mutter på pinnbolt) + strømkabler. Husk å ta av plussen på batteriet først, da kabel står med pluss på. Kurrant jobb men pass på at du har nødvendige verktøy da boltene kan sitte godt. Sjekk hva du trenger av 16mm, 17mm og umbrako for de store boltene/mutteren. Litt trangt men helt kurrant jobb fra undersiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar her. får ikke sveivet opp luka. skrudde ut motoren og den virket fin. når jeg satte den på plass igjen så var det tilbake til det samme. det knaser og bråker og det virker som at tannhjulet på motoren ikke får tak i de tennene på mekanismen. hva kan være problemet her? det så også ut som at tennene på mekanismen var slitne.

ellers så fikk jeg ett annet problem idag. plutselig så er sentrallåsen død. den virket som den skulle i går, men idag er den fullstendig død. noen forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det noen steder i mekanismen til takluka det bør smøres? jeg skjønte ikke helt mekanismen her. hva er det motoren går innpå?

angående sentrallås så er den plutselig død. er det noe som kan sjekkes for å finne ut feilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

angående sentrallås så er den plutselig død. er det noe som kan sjekkes for å finne ut feilen?

vakumpumpa under baksetet. sjekk om det er liv i den.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler å ta av minuspolen på batteriet, ikke pluss. Er du uheldig og får verktøyet borti gods mens du skrur, gnistrer det bra. Når minus er av, er batteriet helt frakoblet, og du kan trygt skru av starteren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fungerer plutselig sentrallåsen igjen. Fiklet litt med noe ledninger så var den plutselig oppe å gå igjen.

Takluken a dere? Er det noe sted det skal smøres opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.