Problemer med golf 2 gti, mister all effekt periodevis

Anbefalte innlegg

Har en golf 2 gti 8v bilcrossbil, som jeg har litt problemer med... Hele sesongen i fjor gikk bilen knirkefritt, men den har nå begynt og trøble litt.

 

Når jeg har kjørt bilen ca 1 runde på banen, og den har fått skikkelig temp, så mister jeg plutselig ALL effekt.... Stoppa i en oppoverbakke på banen og der ble jeg stående, bilen klarte ikke bakkestart på 1.gir..... Så kan det gå 1 minutt eller noe kanskje og så plutselig kommer den, da kan den gå greit en runde til, eller bare en halv, og så er det pån igjen...

 

Så står vi der da, lurer på hva vi skal gjøre, det er jo tusenvis av såkalte "eksperter" på bilcrossbanen, hvor gode de rådene en får derfra er vel heller usikkert:p

 

Ett av tipsene hørtes sånn nogenlunde meningsfult ut så det prøvde vi, det var og skru av varmkjøringsregulatoren (men beholde slangene på) og legge den til sides, så ikke den ble varmet opp av motoren... = null forskjell

Prøvde også og kjøre uten kontakten til hverken tomgangsregulator, varmkjøringsregulator og kaldstartdyse på = null forskjell

Prøvde og la bilen være rimelig kald før jeg begynte og kjøre, da skjedde det noe, den holdt ut i nesten 2 runder før problemet kom, om det bare var tilfeldigheter eller ei det vet jeg ikke.

 

Om noen har gode råd til hvor jeg skal begynne så gjerne det, jeg har vertfall begynt på bensinpumpene. Skulle bytte hovedpumpe, men da knakk selfølgelig en av stussene til reservoaret rundt pumpa, så jeg må ha tak i nytt reservoar først, ny hovedpumpe har jeg liggende.

 

Jeg har også tenkt på og bygge et nytt bensinsystem som er litt mer holdbart, det jeg da tenkte på var og få sveisa en liten tank/reservoar, som jeg enten legger i reservehjulsbrønnen eller et annet sted. Løftepumpa i tanken pumper opp til den, og så har jeg et uttak i bunnen av denne tanken som går ned til en pumpe som ligger der den org. hovedpumpa ligger. Tenkte og bruke pumpa fra min audi 90 2,3l den burde vel holde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump! haster litt, skal opp på trening til lørdag....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Få sjekket luftmengdemåler og/eller lambdasonde dersom bilen har dette? Har ikke mye peil på Golf II men har vært borti det samme problemet på en annen bil. Da var det lambdasonden.

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk at bilen faktisk får bensin. høres ut som bensinpumpe eller tett dyse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

 

Få sjekket luftmengdemåler og/eller lambdasonde dersom bilen har dette? Har ikke mye peil på Golf II men har vært borti det samme problemet på en annen bil. Da var det lambdasonden.

:)

 

Bilen har hverken lmm eller lamdasonde (heldigvis:p) så det er jo utelukket;)

 

Bensinpumpe jobbes det med, må enten bygge et nytt mer holdbart system, eller få tak i et nytt reservoar (det som ligger rundt selve pumpa)....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått bytta både bensinpumpe og coil, har også fått lagt direkte strøm til disse (via brytere) da begge deler var veldig dårlige......

 

Tok også ut dysene i satt de i flasker og kjørte pumpa... De spruta ikke spesielt fint, en kunne se at de var slitne, det var ikke en fin jevn dusj men litt "stråler" som sto ut av de. Men uansett det kom en god del bensin, og det kom like mye ut av alle dysene. Så den skulle vel uansett gå greit, litt effektap, men ikke i den grad det er snakk om her....

 

Testet kompresjonen, jevn og bra på alle sylindere....

Nå virker det tilsynelatende som om bilen går bra, men får ikke prøvekjørt den, skal ta den på hengern i morra og finne en passendes skogsvei og få testa den litt, så får vi se;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk prøvekjørt bilen såvidti går kveld, da gikk den helt 100%, Men det var ikke så mye jeg fikk kjørt den (byggefelt med lettere hysteriske naboer + bilcrossbil på veien = ikke populært:p)

 

Lassa så bilen på hengern i dag, og fikk kjørt den ut i skauen, på en fin skogsvei med bom....

Rakk og komme nøyaktig 20meter innover før det her jævla problemet kom tilbake enda en gang: bråk :

 

Nå skjønner jeg søren ikke hva mer som kan være galt..... gode tips??

 

Skulle gjerne fått målt bensintrykket, men det må en jo ha utstyr til, biltema har jo men det koster 2000kr! Noen i nærheten av arendal som har utstyr til og måle?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen med gode forslag? problemet kommer nå enda tydeligere og værre en tidligere, allerede etter 1-2 min på tomgang fra kald motor, begynner den og fuske fælt ved pådrag, både med og uten belastning.

etter 5-10min på tomgang så er det nesten umulig og få gitt noe pådrag, selv uten belastning.

 

Men det er bare stoppe motoren, la den stå et øyeblikk, så går den 100% I et minutt eller noe, både med og uten belastning.....

 

Skjønner ikke bæret her nå lengre jeg altså... Kan det være bensinmengdefordeleren som krøller det til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville prøvd å bytte varmkjøringsregulator og dyser.

Hadde problem med den ene bilen min. Den gikk nesten bare på tomgang, men ble bedre da den fikk andre dyser og varmkjøringsregulator

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.3 10v pumpa holder trolig ja :P

 

Men har du kikka etter falskluft? Er jo en av tre ting, tenning, bensin eller luft... Evt. noe som påvirker dette. Kjempe enkelt : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd og bytte bensintrykksregulatoren til en fra en audi 100, men denne var ikke helt lik (etter hva jeg har hørt skal den gi mer bensin) den hadde en vakumkobling på sida. Må denne være koblet til eller klarer den seg uten? Har også prøvd en regulator som er lik, ikke noen forskjell på noen av de 3 jeg har prøvd.... Dysene har jeg jo hatt oppe og sett, de spruter likt, ikke den fineste spruten, men siden problemet kom brått så regner jeg ikke med det er de?

 

Har sjekka for falskluft (trodde det først var det som var feil, for jeg fiksa i fjord en belg som var sprukket, denne er nok en gang fiksa, så den er det ikke... Får ikke tak i ny) men skal sjekke litt til;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd og bytte bensintrykksregulatoren til en fra en audi 100, men denne var ikke helt lik (etter hva jeg har hørt skal den gi mer bensin) den hadde en vakumkobling på sida. Må denne være koblet til eller klarer den seg uten? Har også prøvd en regulator som er lik, ikke noen forskjell på noen av de 3 jeg har prøvd.... Dysene har jeg jo hatt oppe og sett, de spruter likt, ikke den fineste spruten, men siden problemet kom brått så regner jeg ikke med det er de?

 

Har sjekka for falskluft (trodde det først var det som var feil, for jeg fiksa i fjord en belg som var sprukket, denne er nok en gang fiksa, så den er det ikke... Får ikke tak i ny) men skal sjekke litt til;)

 

Det du også kan gjøre er å skru ut pluggene når bilen får problemer og stopper... er de gjennomvåte eller hvite så har du hvert fall et hint til :)

 

Falsklufta kan være litt vrien å finne ja.. men er det en liten lekasje så merker du vel denne vanligvis på best på kald motor om ikke tomgang osv har blitt stilt inn med falskluft

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en golf 2 som sveiv da jeg satte den ned, ta kontakt om du trenger deler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vera nåka so enkelt som kondens på tanken. Eg har nettop fiksa mykje greie på ein golf 2 g60 turbo for ein fyr. Har hatt den ståande sio i fjor høst, den har stått med nesten tom tank og ikkje vert i bruk sio då. No når eg skulle kjøra den så begynte det bra dei første 100-200m før den plutselig begynte å miste effekt og daua ut. Etter litt feilsøking so fant eg ut at eg skulle testa med nåke ny bensin på tanken, og då gjekk den so fint so. Er no eit lite tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vera nåka so enkelt som kondens på tanken. Eg har nettop fiksa mykje greie på ein golf 2 g60 turbo for ein fyr. Har hatt den ståande sio i fjor høst, den har stått med nesten tom tank og ikkje vert i bruk sio då. No når eg skulle kjøra den så begynte det bra dei første 100-200m før den plutselig begynte å miste effekt og daua ut. Etter litt feilsøking so fant eg ut at eg skulle testa med nåke ny bensin på tanken, og då gjekk den so fint so. Er no eit lite tips:)

 

Kunne sikkert heve fødepumpa i en båt-tank eller noe med ny rein bensin, bare for og få sjekka det ja, hørtes ut som noe som kan være feil, da den har stått i vinter uten og bli brukt noe særlig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært borti samme problemet selv med en bilcrosser, du har orginal bensintank? isåfall bytt ut føde pumpa, hvis den er deffekt så klarer ikke hovedpumpa å få nok bensin og jobbe med og dermed dårligere og dårligere trykk iløpet av en kortere stund..tro meg, dette fant jeg ut på den tyngste måten.. altså gå igjennom alt annet først. langt ifra morsomt...:)lykke til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært borti samme problemet selv med en bilcrosser, du har orginal bensintank? isåfall bytt ut føde pumpa, hvis den er deffekt så klarer ikke hovedpumpa å få nok bensin og jobbe med og dermed dårligere og dårligere trykk iløpet av en kortere stund..tro meg, dette fant jeg ut på den tyngste måten.. altså gå igjennom alt annet først. langt ifra morsomt...:)lykke til.

 

Fødepumpa har jeg prøvd og bytte tidligere, tok den også opp her nå i stad, og kjørte den seperat, og den virka bra..... Tømte tanken med den, så skal bare få sugd opp de siste restene nå og ha på litt ny bensin....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå prøvd med ny bensin, tappa først tanken, tok ut fødepumpa og kobla til en båttank med rein bensin i stedet, men lot returen gå ned i org. tanken.... Kjørte den en stund slik, sånn at den fikk kjørt opp det meste av den gamle bensinen og en del gikk i returen. Tømte så tanken igjen, tørka utav den så godt jeg klarte med papir, og helte på ny bensin.

 

Gikk merkbart bedre en stund, men etter og ha blitt skikkelig varm, og ha stoppa og starta noen ganger kom det tilbake..... Vannperle eller noe dritt i bensinmengdefordeleren kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å bytte tenningsmodul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med 2 forskjellige ja, men er ikke 100% sikker på at den jeg bytta til er god, men hvor uheldig kan en være da? symptomene er uansett helt like med begge modulene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser det ut som om problemet er funnet, bytta bensinmengdefordeler til den som står på 16v min, da gikk den bra, muligens litt dårlig bunndrag, men den juksa hvertfall ikke, og draget var jevnt. Men det gjennstår enda og få testa den ordentlig, må ha den opp på skogsveien igjen;)

 

Grunnen til at bensinmengdefordeleren er gåen mistenker jeg og komme av kondens på tanken, problemet kom etter at bilen hadde stått med nesten tom tank i hele vinter, og det hjalp godt og bytte ut den gamle bensinen med ny, men problemet kom og gikk litt etterpå. Tror det ligger en vannperle eller et rustflak/irr inni den et sted: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.