#1 Skrevet Mai 3, 2009 (endret) Har en MC1 motor uten motorstyring, synes ladetrykket gir seg fort, kan jeg bare skru umbrakoen på wastegate i bunn? har som sagt ingen motorstyring. har prøvd å skru en runde nå, virker som det ble litt mer sprut på høyere turtall, men har ikke prøvd så mye. kan jeg bare skru? hvor mange runder totalt er det å gå på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2009 hva slags wastegate er det du har da? jeg bruker bare boostcontroller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2009 (endret) den orginale. har skrudd skruen 3 runder nå, og synes trykket holder lenger ut på turtall. kjører du uten motorstyring du også forresten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2009 jeg har motorstyringa. chippa og 1.8bar wastehate fjær. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2009 Gjelder dette det samme for 20v? Å skru på umbrakoskruen? Eventuelt hvor mye? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2009 Gjelder dette det samme for 20v? Å skru på umbrakoskruen? Eventuelt hvor mye? er samme greia på 20v, jeg har skrudd min 10VT 3 runder nå, og merker att bilen er mer villig på høyere turtall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 8, 2009 Hva mener du med at du kjører uten motorstyring? Kun nappet av slangen inn til hjernen? Jeg kjørte på 0,8 bar før jeg fikk tenningsbank på min. Shimsa opp bensintrykket, men det hjalp ikke. Tror dysene ikke klarer så mye på MC1. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 8, 2009 Skal tåle over 1bar da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 8, 2009 (endret) Skal tåle over 1bar da... Har en gammel ur jeg med mac 01 styring, skal sette på strupeventil på trykkledning inn til ecu og har bestillt 1,2bars fjær til wastegate...Litt off topic men er det noen som har prøvd dette? Har bestillt bredbåndslambda da for å være sikker på den ikke går magert....Hvordan shimser dere k.jet tronicen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 8, 2009 http://www.jorgen.tronderford.com/norske/manualen/k_jetro/k_jetro.htm her finner du ut alt om kjet. http://www.gtquattro.com her finner du billige chip til fleste femmere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 8, 2009 (endret) Hva mener du med at du kjører uten motorstyring? ECU er tatt vekk, kun grunntrykk på wastegate, tror det er satt inn tenningsmodul fra sugemotor istedet, spurte forrige eier hvorfor ECU var tatt vekk, og fikk til svar att det var lettere å trimme uten den har sett litt på slangen fra wastegaten, går inn på innsuget, defra er det en skjøt som går til resirk ventilen og en siste som forsvinner inn i bilen, den skulle da sikkert gått inn på ecu'en Jeg kjørte på 0,8 bar før jeg fikk tenningsbank på min. da kjørte du med motorstyring? eller var den tatt vekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 8, 2009 Hmmm... jo, du slipper mye fjas med motorstyring fra sugemotor, kjørte det på min forrige, men det var en KG motor. Den kunne jeg kjøre på 1,5 bar uten problemer...kjørte normalt på 1,3... Med den MC motoren jeg har nå får jeg tenningsbank over o,8 uansett om vakum/trykk slangen er koblet på hjernen eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 14, 2009 (endret) omformulerer spørsmålet litt hvis man kjører kun grunntrykk på wastegate, er det vanlig att trykket dabber av? min dabber av oppunder 5000, vil en boostcontroller holde på trykket helt ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 15, 2009 fredags bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...