stramming av wastegatefjær 10vt

Anbefalte innlegg

Har en MC1 motor uten motorstyring, synes ladetrykket gir seg fort, kan jeg bare skru umbrakoen på wastegate i bunn? har som sagt ingen motorstyring. har prøvd å skru en runde nå, virker som det ble litt mer sprut på høyere turtall, men har ikke prøvd så mye. kan jeg bare skru? hvor mange runder totalt er det å gå på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva slags wastegate er det du har da? jeg bruker bare boostcontroller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den orginale. har skrudd skruen 3 runder nå, og synes trykket holder lenger ut på turtall. kjører du uten motorstyring du også forresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har motorstyringa. chippa og 1.8bar wastehate fjær.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette det samme for 20v? Å skru på umbrakoskruen? Eventuelt hvor mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette det samme for 20v? Å skru på umbrakoskruen? Eventuelt hvor mye?

 

er samme greia på 20v, jeg har skrudd min 10VT 3 runder nå, og merker att bilen er mer villig på høyere turtall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med at du kjører uten motorstyring?

Kun nappet av slangen inn til hjernen?

 

Jeg kjørte på 0,8 bar før jeg fikk tenningsbank på min.

Shimsa opp bensintrykket, men det hjalp ikke. Tror dysene ikke klarer så mye på MC1.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal tåle over 1bar da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal tåle over 1bar da...

 

Har en gammel ur jeg med mac 01 styring, skal sette på strupeventil på trykkledning inn til ecu og har bestillt 1,2bars fjær til wastegate...Litt off topic men er det noen som har prøvd dette? Har bestillt bredbåndslambda da for å være sikker på den ikke går magert....Hvordan shimser dere k.jet tronicen??

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med at du kjører uten motorstyring?

 

ECU er tatt vekk, kun grunntrykk på wastegate, tror det er satt inn tenningsmodul fra sugemotor istedet, spurte forrige eier hvorfor ECU var tatt vekk, og fikk til svar att det var lettere å trimme uten den

 

har sett litt på slangen fra wastegaten, går inn på innsuget, defra er det en skjøt som går til resirk ventilen og en siste som forsvinner inn i bilen, den skulle da sikkert gått inn på ecu'en

 

Jeg kjørte på 0,8 bar før jeg fikk tenningsbank på min.

 

da kjørte du med motorstyring? eller var den tatt vekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... jo, du slipper mye fjas med motorstyring fra sugemotor, kjørte det på min forrige, men det var en KG motor. Den kunne jeg kjøre på 1,5 bar uten problemer...kjørte normalt på 1,3...

 

Med den MC motoren jeg har nå får jeg tenningsbank over o,8 uansett om vakum/trykk slangen er koblet på hjernen eller ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

omformulerer spørsmålet litt

 

hvis man kjører kun grunntrykk på wastegate, er det vanlig att trykket dabber av? min dabber av oppunder 5000, vil en boostcontroller holde på trykket helt ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fredags bump :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.