#1 Skrevet Mai 3, 2009 Mener å ha hørt av noen tidligere at det hjelper å sveise inn et plate-kryss i eksosrørene for å redusere resonansen. Har noen prøvd dette før? Med hell isåfall? Finnes det evt andre måter å få ned lyden på uten å montere nye potter? Jeg har jobbet en god del med prosjektbilen i vinter, derfor det ikke har vært en lyd fra meg her inne de siste månedene. Nå har bilen headers og en custom bakpotte som er laget av en på porsche-forumet. Den er imidlertid altfor høylydt, naboer klager hvis jeg står for lenge på tomgang når jeg skal stille tenning osv..... Eksempel: Tar imot tips og triks til støyreduksjon med stor takknemlighet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 3, 2009 Jeg prøvde med et kryss, funket ikke. Kommer til å gå for mer og større potter for å få ned støyen på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 3, 2009 Hva med å surre eksosbandasje rundt headersene? Kan det hjelpe å fjerne ekkoet/klangen i rørene? Det er ikke så mange muligheter til å få på flere potter slik oppsettet mitt er nå. Her er to bilder av lay-out'en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 3, 2009 Jeg ser problemet ditt, og det heter Simons. De pottene demper ikke noe som helst. Tipper det blir mye bedre med noen andre potter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 3, 2009 (endret) Har du tips til potter som er bra? Kan de forresten bedre seg litt over tid? At de trenger å kjøres inn litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2009 Har du tips til potter som er bra? Kan de forresten bedre seg litt over tid? At de trenger å kjøres inn litt? Jeg kommer til å prøve noen Magnaflow på A4en, eller Ferrita. Min erfaring er at de ikke blir bedre over tid, men verre. Virker som støydempingen blir brent bort, bilen min bråker iallefall mer nå enn når anlegget var nytt. Dessverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2009 Hmmm... Så du mener det er dødfødt å prøve å "reparere" ved å tilføre ulike momenter, og at simons-pottene må bort først som sist? Da du brukte stålkryss, brukte du slike ala dette? Det lille røret i midten er ca 15 cm langt, og stikker 1,5cm lenger ut enn hovedrøret. Finnene går hele veien langs det lille røret, og skrår utover fra det store til det lille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 4, 2009 Nei, jeg satte et kryss der røret under bilen er i et langt rett stykke, rett etter downpipen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...