#1 Skrevet Mai 3, 2009 Bobla har igjen funnet en ny måte å være vanskelig på.. Etter en handletur i går skulle jeg lukke bagasjerommet, da ville ikke bagasjeluka gå i lås, prøvde å låse\låse opp bilen, men ingen ting funket. Prøvde også å dra i åpne-bryteren inne i bilen, men hører ingen lyd fra låsemekanismen. Lampen som skal lyse når bagasjerommet er åpent lyser heller ikke, kun når jeg kjører i humper eller klasker lokket ned, så blinker det et kort sekund. Har sett på sikkringene som har med sentrallåsen å gjøre, men der var alt ok. Noen som vet hvordan låsemekanismen fungerer? må den ha signal om at bag-lokket er åpen før den lar seg låse? eller noen som har noen andre gode forslag? mvh Morten Kristiansen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2009 iiingen som har en god idè? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2009 uten at jeg aner åssen den ser ut, så skru låsen ut (så langt det lar seg gjøre) og rens den godt med wd40 eller lignende og smekk den opp og igjen til den flyter fint. er det el-motoren så må den kanskje byttes, men sjekk om det bare er litt smøring som skal til først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2009 etter litt skruing og tenking å funderilering så kom vi fram til at det er en el-motor som dytter i et stempe, som igjen drar i et stag som åpner låsen, dette hadde låst seg i åpen stilling, og elmotoren er gåen, så har fjernet staget midlertidig slik at jeg får låst bag-rom, og bestilt ny elmotor.. men takk for forslaget Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...