Ujevt turbotrykksmåler 1.9tdi

Anbefalte innlegg

har nettopp montert uorg turbotrykksmåler på en 04mod a4 1.9tdi,

når bilen står på tomgang så står nålen bare å rister og lager masse ulyder, dette skjer også når jeg gir på, samtidig som trykket ikke holder seg på max (virker det hvertfall som), bilen går som den skal , ingen problemer eller noe, når jeg tar av vakumslangen så hører jeg også at den lager veldig ujevn lyd (type klapperslange :P )

noen som vet hva dette kommer av? jeg har bare koblet meg på vakumslangen som forrige eier hadde brukt, han hadde dog elektronisk, mens jeg har brukt vanlig mekanisk, vakumen går inn rett etter resirkuleringsventilen (altså rett i ett t-ledd som stikker ut fra innsugsmanifoilen) (merklig nokk bare denne slangen som går derfra?? den andre utgangen er blokkert? er dette normalt?)

vist vakumen er feil plassert, hvor bør jeg da koble den inn for å få ett bedre/mer stabilt resultat?

selve ristinga i viseren kunne jeg nokk overlevd, men det lager jo så jævlig lyd i instrumentet når man kjører

takker for alle svar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv et vanlig bensinfilter, type universal. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bruke restriktor eller filter på TDi pga pulserende trykk. Du har aldri vakum ;)

At trykket ikke holder seg på max er normalt. Pleier å peake rundt 2k og så legge seg på et stabilt nivå før trykket reguleres ned mot slutten av turtallet. Trykket kan også vingle en del iforhold til dette pga. dårlig regulering av N75 ventilen, men dette er helt normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

står allerede ett lite "filter" på den allerede (ser det står på en eller to til av vakumslangene i motorrommet), men må jeg kanskje ha noe større? evt tips til annen type restriktor? (gjerne navn eller link o.l)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min måler støyer ikkje. eg kobla meg til på ein tykkslange.

DSC_3723.jpg

men ang vakum, så måler min måler litt vakum når eg slepper gassen, sjølv om der er rolig eller ved pådrag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men ang vakum, så måler min måler litt vakum når eg slepper gassen, sjølv om der er rolig eller ved pådrag.

Billig måler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billig måler?

billig og billig, det er ein new south performance måler.

men det er ikkje mykje den går under, ikkje akkurat det irriterer meg;)

men skal muligens ha meg ein måler fra kermitdi:) når penga strekker seg til det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.