Hjelp!! Rekkefølge for montering av topplager - bakre fjærbein A4 B5 FWD

Anbefalte innlegg

Monterte i går endelig det justerbare senkesetter jeg har hatt liggende i 1 år.... Men sliter med å finne ut hvordan jeg skal montere i sammen topplageret på fjærbeina bak. Monterte det slik jeg trodde det skulle være, men det hørtes ikke særlig bra ut.

Legger ved bilder, så håper jeg noen kan gi meg gode tips?

Alt du gjør, er å sette det sammen : flau :

IMG_0022.jpg

Mener det sto montert sammen i denne rekkefølgen?

IMG_0025.jpg

Slik mener jeg det var montert, men det blir helt feil!

IMG_0024.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan legge til at problemet som oppstår er at når den gummiforinga, pluss, den blanke skåla legges oppi selve "huset (aner ikke hva jeg skal kalle det)" så er det ikke noe som stopper stempel-staget i demperen - slik at denne beveger på seg. Det resulterer i at bilen bare får demping på fjærene, og ikke på demperen - må ha sett veldig pussig ut da jeg testkjørte dette i går :D Rumpa svaiet friskt opp og ned på telehivene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det ut som om den minste sorte ringen passer på fjæra? Og passer denne igjen oppe i fjærbeinslageret? Så skal metallskiva oppi fjærbeinslageret. Kan hende du mangler en liiiiiten, litt tykk skive som skal ligge nederst ved gjengene på demperen.

Denne ville hindret stempelet å komme opp gjennom fjærbeinslageret. Kan hende denne har rustetfast eller noe slikt på de gamle demperne dine.

demp.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det ut som om den minste sorte ringen passer på fjæra? Og passer denne igjen oppe i fjærbeinslageret? Så skal metallskiva oppi fjærbeinslageret. Kan hende du mangler en liiiiiten, litt tykk skive som skal ligge nederst ved gjengene på demperen.

Denne ville hindret stempelet å komme opp gjennom fjærbeinslageret. Kan hende denne har rustetfast eller noe slikt på de gamle demperne dine.

Jepp, var akkurat bortom Møller - og fikk utskrift fra Familiealbumet, da ser det ut til at det er som du nevner - en liiiiten skive som skal stoppe det hele. Takk for svar :) Da er det bare å dra hjem og begynne å banke på de gamle demperne, for jeg tok av det som var løst - resten satt temmelig fast : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må gjerne ta flere bilder Kenneth, jeg skal til og montere senkesettet mitt snart også på a4 b5. Så kunne vært kjekt og vite hva jeg skal demontere og montere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.