#1 Skrevet Mai 4, 2009 (endret) Hei Når jeg blinker til høyre lyser bremselys og blinklys blinker kjempe fort. Blinklyset lyser også av å til uten at jeg bruker det. Til venstre fungerer det som det skal. Hva er galt her? Rele? Hvor i bilen sitter rele't evnt, og hvilken type må jeg ha? Kan jeg kjøpe på biltema? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 4, 2009 Dårlig jording av lykta eller overledning i kontakten til eller inne i selve baklykta. Se etter irr ol. på skinnene inne i lykta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 4, 2009 Såpass. Ja jeg får se på det da, men mange nevner at rele'et kan forårsake dette? Utelukker dere det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 4, 2009 Om det er golf 4 det gjelder, tipper jeg pæreholderen på respektive side eller irr/brudd i kablene for hengerfestet om bilen har det. Om blinklysreleet ( varselblinkbryteren ) er defekt, pleier blinklyset bare å stå å lyse, ikke virke i det hele tatt eller blinke noen få ganger for så å stoppe opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 4, 2009 Dette er typisk jordingfeil. Sjekk alle jordingspunkter og puss bort all irr, så blir dette bra igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 4, 2009 Hvor finner jeg alle jordingspunktene? Kabel fra baklykten og i kaross en plass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 4, 2009 Jepp. Kabel fra kaross til lykt. Innfesting av kabelen til lykta. Puss også litt i selve sokkelen til pærene, da dette er en utsatt plass. Noen lykter har også naglet jordledning i selve lykten. Denne kan irre i selve hullet/naglen. Bor naglen ut puss rent, og bruk en skrue m/mutter og skiver for å feste igjen. Lykke til. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 5, 2009 Lykta leker litt, så var fukt i den. Pæreholderen/platen var rustet og mye korrisjon på. Også nedi pæresokkelen. Vasket/pusset rent med stålull og WD-40. Spylte den så helt ren med vann og tørket med en hårføner. Etter dette er det HELT dødt. Så må vel på møller i morgen å kjøpe ny pæreholder ja. Hvorfor døden den forresten? Hva gjorde jeg galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 6, 2009 Du glemte å fylle blinklysvæske. 2.8 liter på den modellen. Holder til ca. 380'000 blink. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 6, 2009 Ahhhh! så dum jeg er! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...