HJELP!! Jeg har bare parkeringslys!! = Problem solved!!

Anbefalte innlegg

Heisann godtfolk, jeg sliter litt etter bytte av hovedlykter.....

Lyktene er originale til min bil, kjøpt via NBS.

Tok av kontaktene på de gamle, skrudde de ut, byttet over p-lyspærer og hovedlyspærer fra de gamle til de nye, skrudde inn de nye, og satte på igjen kontaktene.

Nå har jeg bare parkeringslys, og indikatoren for fjernlys lyser i dashen min...men det er ikke liv i hovedlyspærene what so ever.

Har tatt ut en og en koblingsfot av plastkontakten og sjekket alle seks om de er i kontakt med koblingsføttene på pærene, og det er kontakt på alt.

Har også sjekket opp mot de gamle at hvite, gule og brune/svarte ledninger står på respektive plasser.

Men jeg er like langt:confused:

Håper noen her kan være til hjelp: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

målt om det kommer spenning fremm? sjekket sikringene for lysa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei: flau :

Men pleier indikatoren for fjernlys i dashen å lyse hvis sikringen går??: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jeg ikje sikker på. skulle trodd denn ikkje sku indikere. menn ta og se over sikringene for sikerhets skyl. og se om det mangler en ledning lenger bak i systemet, så du er sikker på at du ikkje har nappet ut noe mens du har drevet på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket sikringene nå nettopp, og for at det ikke skulle være noe lys fremme måtte fire sikringer ha røket...og alle var intakte.

Problemet ligger en annen plass: gråter :

Då gjenstår vel bare å måle hvor strømmen strupes, om det er i ledningsnettet frem til lyktene, eller om det er i selve lyktene.

Skal bli spennende å se...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen strømmåling på lokallagstreffet, så jeg får plage naboen min i morgen.

Kan det være et relé?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å bytt tilbake til de gamle lyktene og se om det er lys da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å bytte tilbake isted, og da var det lys gitt:p Så feilen ligger i de nye lyktene...

Spørsmålet er jo bare hva det kan være: klø :

Er plug-and-play på koblinger så det kan ikke være det.

Siden det lyser i dashen, kan det være at strømmen kjører "feil vei" i lyktene? At det blir sendt strøm gjennom jordingsledningene?

Tror jeg må alliere meg med en elektriker med måleverktøy snarest...

Kan legge til at når bilen er slått av, hvis jeg "blinker" med fjernlysene, lyser indikatoren for fjernlys, og instrumentlysene blinker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjekk at ledningene til H4 pærene kanskje er feilmontert. Mål ut ledningene fra pluggen (på pæra) og sammenlikne med de lyktene du har som virker.

Hvis jordledningen ikke har kontakt eller sitter på feil pinne på pæra så vil du i bestefall få varme i begge glødetrådene samtidig men sansynligvis ikke nok til at de begynner å gløde (lyse).

På det øverste bildet ser du hvilken pinne som er hva .

http://www.thirdgen.org/newdesign/tech/images/connect.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket at alle ledninger er korrekt montert med tanke på farge...men skal få målt de i morgen:)

Så da finner vi nok ut hvor feilen ligger!

Håper jeg....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville bare opplyse om at jeg KANSKJE har funnet problemet:)

Kontaktene inn på selve lampene er snudd 180 grader på de nye vs de gamle, slik at det går strøm der det skal være jord og omvendt. Ser også ut til at hovedlyset ikke får jord i det hele tatt. Får ikke demontert og testet skikkelig før på fredag grunnet jobb: bh :

Men skriver her igjen når og hvis ting er på stell.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting er på stell:D

Byttet over komplett "ledningsnett" fra de gamle lyktene til de nye, alt fungerer.

Takk for hjelp: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.