Pussing, grunning og lakkering... how to?

Anbefalte innlegg

Da er tiden kommet til at jeg skal begynne å pusse ned den gamle goe gtien min. Først skal den pusses og så skal den grunnes og så skal den lakkes. Hehe.. Har planer om å gjøre alt selv, rett og slett fordi dette er en prosjekt bil, og jeg har lyst å lære mest mulig slik at mitt eventuelt neste prosjekt kan dra gagn av det.

 

Hvis noen føler for å hjelpe meg her hadde jeg vært veldig takknemlig for dette er noe jeg har lite peiling på.

 

Pussing:

 

Det er ikke mye rust igjen, bare en del små flekker her og der. Ikke noe gravrust da det er tatt allerede. må sparkles noen plasser for å få det jevnt.

 

Hvor begynner man? Hva skal man bruketil sparkling og sliping? Hvordan gå frem på sparklingen? Verktøytips?

 

Lurer da om noen har en how to til alt dette?

 

Grunning/lakking:

 

Tenkte å kjøpe en lakksprøyte på biltema. Funker disse? Eventuelt hvilke innstillinger skal man bruke på sprøyten ved grunning og lakking? Burde jeg bare ta grunninga med lakkboks eller ta det også med sprøyta? Hvor handle ting og hva trenger jeg?

 

Hvordan går jeg frem med lakkeringen, trenger noen tips som avstand fra paneler, varme i lokale, herding osv..

 

Setter stor pris på alt av svar som kan hjelpe meg videre til en Alpinweiss Golf 1 Rabbit GTI!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der stod det mye nyttig ja.. :) Noen tips anyone til hva som må handels inn, eventuelt hvor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk tak i noen fine pussepapir biter hos lakerer'n, vanling sandpapir nr 2000 tror jeg det var, med skomgummi på baksiden. disse var får å matte ned lakken så grunning/neste strøk sitter godt.

 

eneste jeg vet om lakering er at man ikke må stoppe midt på en flate og holde sprøyta ca 30 cm unna. =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.