#1 Skrevet Mai 5, 2009 Kom opp melding om service om 44dager eller 1200km på fis, det jeg lurer på om er om man kan foreta en slik type service på andre steder en merkeverksted og om de i så fall kan nulle ut den servicemelderen. Bilen har forøvrig gått 101.000km (Audi A3 2.0 FSi 2004) så jeg vet ikke om det er noe man må påregne vil være naturlig å foreta da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2009 Nei, du MÅ ikke ta service hos et merkeverksted. Såvidt jeg veit må Imidlertid det frittstående verkstedet du velger være et godkjent kjøretøyverksted for at evt. garantier fortsatt skal gjelde. Om de kan nulle servicelampa veit jeg ikke da det er opp til hvert enkelt frittstående verksted hva slags diagnoseverktøy de bruker. Det må du nok nesten høre med verkstedet om. Regner med verksteder som driver mye med VAG har utstyr for sånt. Går bilen din på longlife-service beregner den selv når den trenger service utifra ditt kjøremønster og driftsforhold. På 101 000 km tipper jeg det bare er en enkel oljeskiftservice som skal utføres. Forrige service bør da være tatt rett rundt 85 000 km og innebefatte de punktene som er beskrevet som tillegg ved 90 000 service i serviceheftet. Neste service med eventuelle tillegg kommer antakelig til å bli rundt 120-122 000 km. En må altså sjekke opp mot serviceheftet/historikk på hva slags service bilen din trenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2009 Vet at automester verkstedene har diagnose utstyr til nullstille service 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 6, 2009 Du kan evt nulle ut servicevarselet selv, hvis de ikke får det til. link til hvordan du gjør det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 6, 2009 Takker for gode svar gutter, blir nok til art jeg nuller den ut selv siden olje nettopp er byttet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...