Kompensasjon for forsinkelser hos dekkleverandør? (Solgt vare de ikke har)

Anbefalte innlegg

Snakket akkurat med dekkonline. Og de diskuterte nå om jeg skulle få 4 andre dekk og beholde de jeg har fått, eller få kraftig prisavslag. Skrev en sint, men saklig klage til de i går. Skulle få svar i morgen hva som skjedde. Så da må jeg bare vente å se...

 

En dekkbutikk i Drammen skulle ha 1000kr mer pr dekk, Johs Bjerke ca 400 mer pr dekk.

 

Jobber hos Johs Bjerke,og ikke for å strø salt i såret, men vi har dekka, du har dem ikke.... Det er derfor det er litt dyrere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobber hos Johs Bjerke,og ikke for å strø salt i såret, men vi har dekka, du har dem ikke.... Det er derfor det er litt dyrere.

 

hehe...Fet kommentar :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er dyrere fordi dere har dekk, og ikke jeg?

 

Hadde dere vært billigere hadde dere kanskje ikke hatt sånn konkurenter...

 

Men, saken er her at jeg ble fortalt for ca 3 uker siden at importøren var tom for denne dimmen i norge, derfor falt valget på dekkonline.

De skulle ha disse inne, noe de ikke hadde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

svært få av nettbutikkene har noe lager, og de kjøper ikke av norske importører,i dette tilfelle Autogrip. For å få de prisene de trenger for å selge dekk såpass billig kjøper de inn etter bestilling fra utenlandske leverandører, og de samler opp bestillinger fordi f.eks Van Den Ban (NL) gidder ikke å kjøre en semi til Norge med 4 dekk. Vi trenger litt høyere pris rett og slett for å betale lagerleie, kjøpe inn dekk før vi selger dem o.s.v.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, ser den. Driver selv en liten butikk og vet det er dyrt å sitte med lager. Men jeg selger aldri en vare uten å ha den på lager, og hvis jeg får en bestilling og ikke har det på lager gir jeg kunden prisavslag.

 

Men nå er disse gutta rimelig store etter hva jeg har skjønt. Base i tyskland og selger til MANGE land.

Skaper myyye irritasjon og unødvenig mas når slik skjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, hva skal man si til tvilerne? DERE TOK FEIL :D

 

Hverfall, i dag kom det 2 dekk til i posten. Så da har jeg fått 6 stk dekk til prisen av 4 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes, er veldig happy med løsningen de kom frem til :)

 

Selv om det tok lang tid, og jeg ble fortalt saker og ting som ikke stemte, så ga de en god kompensasjon synes jeg.

 

Sendte en mail, og snakket med dem 2-3 ganger på tlf.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du bodd her jeg bor, så hadde jeg forstått deg med tanke på å bruke Dekkonline, men når du bor der du bor, med korte avstander til alle mulige billigdekksjapper, sjønner jeg ikke at du tar deg bryet engang.

 

Johs Bjerke ca 400 mer pr dekk

 

Det hadde jeg betalt med glede...:) Da hadde jeg sluppet å hente dekkene på terminalen, tatt de inn i bilen (for så å vaske den etterpå), så dratt til en omlegger.

 

Jeg brukte kun dekkskift når jeg var der nede i forbindelse med skole. Makan til service skal man lete lenge etter.

 

Men oppsummert er jo dette ditt valg ikke mitt, men bra det ordnet seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nåja, ikke lest hele historien ser jeg ;)

 

Ble fortalt at denne dekkdimmen var utsolgt i Norge, derfor ble de bestilt fra Dekkonline. Leste masse om dekkonline før jeg bestile fordi jeg var usikker, men med all den fine kritikken var jeg ikke redd for å bestille derfra etterhvert. 0g 400kr x 4 er faktisk penger for mange...

 

Har hatt kontakt med dekkskift, og det blir garantert dem neste gang.

 

Så oppsummert ble det mye venting, men fikk 6 dekk (225/35-19" Kumho) for under 6000kr, noe som jeg vil se er en grei deal :)

 

Dekkene ble forøvrig levert hjem på døra...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nåja, ikke lest hele historien ser jeg ;)

 

Ble fortalt at denne dekkdimmen var utsolgt i Norge, derfor ble de bestilt fra Dekkonline. Leste masse om dekkonline før jeg bestile fordi jeg var usikker, men med all den fine kritikken var jeg ikke redd for å bestille derfra etterhvert. 0g 400kr x 4 er faktisk penger for mange...

 

Har hatt kontakt med dekkskift, og det blir garantert dem neste gang.

 

Så oppsummert ble det mye venting, men fikk 6 dekk (225/35-19" Kumho) for under 6000kr, noe som jeg vil se er en grei deal :)

 

Dekkene ble forøvrig levert hjem på døra...

 

400x4 er 1600,- så det blir faktisk minus den 1000lappen du brukte på omlegg. Så totalt 600,-... Det hadde jeg betalt ekstra for den jobben og servicen jeg får hos andre. Nå var det jo en her som sa at de hadde disse inne, og jobbet hos Johs Bjerke... Men men.

 

Nok om det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble 500 for 4 dekk, og han hos Johs sa de hadde dem inne ja, en god tid etter jeg hadde bestilt dem.

 

Omlegg måtte jeg nok betalt hos Johs også...

 

Kranglefanten ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Omlegg måtte jeg nok betalt hos Johs også...

 

Kranglefanten ;)

 

Jah, det var rette karen som sier det;)

 

Når jeg ber om en pris, så regner alltid mine forhandlere inkl omlegg... Men som sagt, nok om det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.