A4 B8 2,0 tdi - lett fusking....

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden opplevd lett risting eller fusking på min bil. Merker ikke noe til dette ved omgang eller når jeg ruser litt i frigir. Men når jeg feks kjører i 4 gir og slipper gassen så merker jeg at den går liksom litt ujevnt. Rister litt i girspaken. Har også lett skjelving i rattet i ca 110-120 km/t.

Jeg trodde først at det var ubalanse i dekk, men ettersom jeg har de samme symptomene etter at jeg la om til sommerdekk, så må det vel være noen annet.

Noen som vet hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette bør vel uansett være garanti? Muligens svinghjulet eller et spjell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig motorstyreenhetens software skal oppdateres. Det bør de kunne gi deg svar på hos Møller samtidig som de tar en elektronisk diagnose på bilen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger.

Var inne hos Møller på torsdagen. Mekaniker merket ikke noe til denne lette ristingen, så vi kjørte en tur sammen. Han var ikke sikker på om girspaken skulle riste slik den gjør hos meg, men da vi tok en kjapp liten kjøretur med en identisk demobil, så var han helt sikker etter som det ikke var noen antydnng til risting i girspaken der.

Jeg skal inne til Møller på nytt fk torsdag så v får se hva de finner ut. Uten at jeg har noe peiling så høres jo både svinghjul og softwareoppdatering som mulige feilkilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.