#1 Skrevet Mai 5, 2009 Fikk mangel på Eu-kontrollen på defekt tannstangmansjett, og fikk sett på denne i kveld. Viser seg at mansjetten er fin, men festet innerst har løsnet, da denne bare var festet med en strips. Har slike metallklemmer, men hvordan kommer jeg til for å klemme på denne? Må man ta det underfra, og ut med downpipe? Eller er det noen andre triks? Gidder iallefall ikke å bytte mansjetten, siden jeg da må til med hjulstillingskontroll igjen. Hvis han på NAF prøver seg på det på etterkontrollen, blir det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2009 Tørk vekk møkk og evt. olje fra sporet mansjetten skal sitte i. Tørk litt inni mansjetten også og bruk et nytt strips. Iallefall et forslag. VELDIG trangt å komme til med tang. Går såvidt med en vanlig avbiter inn fra siden ( da hjulet er tatt av ) om klemmene er av originaltypen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2009 Takk. Tror jeg prøver å komme til undenfra, da jeg uansett må ut med downpipe, så kan prøve å komme forbi varmedekslene der og få klemt på en ordentlig klemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2009 Går fint å bruke ett strips av bred type og god kvalitet, sitter dette på mange biler orginalt. Eventuellt sette på en slangeklemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 10, 2009 Klemmen som Albjerk forsynte meg med, var alt for liten, så hva de hadde sett på delefilmen der, vet jeg ikke. Siden jeg også må bytte eksos for eu-kontroll, tok jeg ned varmedekselet rett bak downpipen for å komme bedre til. Endte med å følge Oles råd, og satte på en slangeklemme. Var litt bred, men nå sitter iallefall mansjetten fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...