Montert lengre droplinks/ hundebein bake enn orginalt.. Er detta dumt?

Anbefalte innlegg

Bestillte igjennom et gruppekjøp en krengningstag med sterkere droplinks/hundebein som skulle passe A4 etter hva 034Motorsport hevder...

 

Har nå bytta både staget og droplinksa.. Men dem nye droplinksa er 4-5cm lengre enn dem orginale.. Og så er dem rette, og ikke bøyd i nedre del som dem orginale er..

 

Hva skjer? Er dette dumt å kjøre med? Etter min tankegang så blir dette stivere sideveis? eller blir dette helt feil?

 

Og hvorfor hevder 034Motorsport at desse passer A4? Ser jo mest ut som Rs2-bein detta...

 

Setter inn bilde av droplinksa som jeg har montert og dem orginale....

49215323378.jpg

phpThumb_generated_thumbnailjpg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er jo til B4/typ 89 blant annet de der

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett det er flere som har byttet til disse rette stagene på Rs2 i allefall. og RS2 og S4 B5 har jo identisk bakstilling hvis jeg ikke tar helt feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett det er flere som har byttet til disse rette stagene på Rs2 i allefall. og RS2 og S4 B5 har jo identisk bakstilling hvis jeg ikke tar helt feil?

 

Føler det er noe som ikke stemmer i alle fall... Men A4 B5 og S4 B5 har også identisk krengsningsstag og droplinks.. Så viss S4 B5 og RS2 har identisk bakstilling, så passer jo egentlig ikke dette staget til noen av bilene...

 

Er det slik at droplinksa SKAL være større og annen form på dette settet? kjøpte det sammen med et neuspeed 19mm stag. Sjønner ikke helt greia....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de er jo til B4/typ 89 blant annet de der

 

Det kan godt være... Passer liksom ikke helt... Merkelig at 034Motorsport sier at desse passer A4.. :confused:

 

Men det store spørsmålet er hvordan oppfører dette seg nå når dem er rette, pluss at dem er 4-5cm lengre enn orginalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B4/B5:

Beine stag som på andre bildet skal være foran.

Stag med bøy på, som på første bildet, skal være bak.

 

Det er mulig du har fått noen som er meint for coupe/typ89 eller så har du fått noen som skal være foran?

Ikke skyt meg om jeg tar feil nå men det er vertfall slik på min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På B4/B5:

Beine stag som på andre bildet skal være foran.

Stag med bøy på, som på første bildet, skal være bak.

 

Det er mulig du har fått noen som er meint for coupe/typ89 eller så har du fått noen som skal være foran?

Ikke skyt meg om jeg tar feil nå men det er vertfall slik på min.

 

Jupp sjønner tegninga.. Ser på meca at dette er et stag fremme til B4...

http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=356363&CarReference_ID=4382&CategoryType_ID=1

 

Det er vel heller ikke slike stag fremme på B5? Husker ikke i farta, men tror da ikke det...

Så da er det vel bare å konstantere at dette er feil stag til å bruke bake på en B5... Passer heller dårlig. da dem er mye lengre enn orginale pluss at ved ytterste stille på krengningsstaget så tok stagene borti drivakslingen bake.. :/ på grunn av den manglende bøyen....

 

Føles ut som bilen sitter drit-bra på veien etter byttet da, så lurer på om noen som vet hvordan dette påvirker kjøringen?

 

Tror det blir en mail til 034Motorsport også...

 

Her er forsåvidt linken til siden der desse stagene står som option parts...

http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_90&products_id=554

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er droplinks foran til Typ 89/ B4, ikke tvil om det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar fra 034Motorsport...

 

Hello Espen, thanks for your email.

I know it works because I have them installed on my own A4, see 
attached.  Let me know if you have any questions

Thanks

Javad Shadzi
034Motorsport

 

Han har jo dette staget han også. Men sjønner ikke helt.. Er jo ting som ikke stemmer overens..

Og hvorfor er detta staget lengre en orginalt? Får skrive en mail til å se hva han sier...

 

Kjører med det, og mener selv at dette funker.. Men Hvordan blir bilen påvirket at lengre stag? Blir den stivere / verre med tanke på krengningen?

Noen som har peil på det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lengre stag av denne typen får ikke noe å si med tanke på stivhet. 4-5 cm er ikke nok til å endre vinkelen på stabstaget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lengre stag av denne typen får ikke noe å si med tanke på stivhet. 4-5 cm er ikke nok til å endre vinkelen på stabstaget.

 

Okay.. Men på leddene på desse hundebeina har fått en litt krapp vinkel synest jeg.. Er dette for at stagene er for lange, eller er det fordi bilen er mye senket?

 

 

Edit: fikk svar igjen med 034..

Espen, the picture I sent is with my car on the ground, plenty of

clearance, I definitely recommend to use the second hole as it will

provide a stiffer swaybar for better oversteer through corners.

 

We've been offering this part for years like this, this is the first

person with an issue. The links can also be gently bent to make more

clearance if that is what you need, you could try that but as I said,

never been an issue in the past.

 

Er vel bare å kjøre slik da.. Siden dette skal funke... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leddene tåler litt vinkel. Er uansett ikke mye bevegelse i disse. Senking har ikke noe å si for vinkelen, da avstanden fra festet på hjullagerhuset mot stabstaget er fast uansett. Dette funker nok fint. Er helt enig i at det innerste hullet bør brukes, som det sies fra 034. Jeg bruker det på HR-staget mitt, og bilen har blitt veldig balansert og fin på banekjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leddene tåler litt vinkel. Er uansett ikke mye bevegelse i disse. Senking har ikke noe å si for vinkelen, da avstanden fra festet på hjullagerhuset mot stabstaget er fast uansett. Dette funker nok fint. Er helt enig i at det innerste hullet bør brukes, som det sies fra 034. Jeg bruker det på HR-staget mitt, og bilen har blitt veldig balansert og fin på banekjøring.

 

Okay... Men da satser vi på at dette går bra:D Bare litt skeptisk når stagene er både annen form på og annen lengde på..

Bruker det innerste hullet ja, da stagene tar borti drivakslingene ved det ytterse hullet... :o

 

Det lille jeg har testet den så sitter den som bare pokker på veien nå.. Ble mere overstyrt enn understyrt i alle fall.. : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.