#1 Skrevet Mai 5, 2009 Lurer veldig på å bygge om min 91mod 100 2,3 stv quattro... Men er der noen som har gjort noe slikt der ute?? som kanskje kan gi meg noen peikepinner på hva som skal til for å få det til? Er det mykje arbeid? kan eg bruke s4 motor til orginalt driv verk? Takker for all hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2009 bump :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2009 Reint økonomisk sett så vil jeg tro at du har mer igjen for å selge 100'ern din orginalt for så å kjøpe en orginal s4. Og en vil mest sansynlig få igjen mer for en orginal s4 enn en ombygd 100. Differansen mellom de to i pris er ikke så stor lenger at det lønner seg å bygge om. Teoretisk sett skal den motoren passe ca rett nedi på orginale fester og drivverk, så lenge det er snakk om 5'ern(skyt meg hvis jeg tar feil her). Ei helg med en god kompis så er mye unnagjort hvis dere er litt drevne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2009 Selve motoren er plankekjøring, men så kommer alle smådetaljer man ikke tenker over. Det finnes knapt en del i motorrommet på en 100 og en S4 som er helt identisk, selv om det kanskje ser sånn ut. Samme inni dashbordet med ledningsnett og greier. Nå får man en noenlunde ok S4 for under 50000,-, så da er det etter min mening bare tull å gå på et ombyggingsprosjekt, da differansen i pris mellom en 100q og en S4 ikke er mer enn en god månedslønn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 8, 2009 det er ingen problem å bygge om en 100 til en S4 , har akkurat gjort det samme med min 100.. skiftet motor å ledningsnett.. til sammen kostet det meg 30000kr.. men dert var ganske mange timers skruing.. men det var vært det> men alt ledningsnette inn i bilen må skiftes,, men med koblings skjema så er alt mulig å gjøre sjøl..... så lykke til;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...