Anbefalte innlegg

Som topic seier. Hva ville dere gått for?

 

Var ute etter et billig justerbart senkesett. Så hørte med Håkon Sandberg (som selger TA Technix) og Tom Are Andresen (som selger V-MAXX). Prisen på begge var omtrent den samme, så for meg uten peiling så er det hipps som happs.

 

Lest at begge settene er veldig stive, men hvordan er dem i forhold til hverandre?

 

Er snakk om å montere på en A6 4b.

 

Takker for svar!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har da hørt fra et par at TA Technix er litt mykt jeg da.. aldri prøvd selv!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har veldig mange gode tilbakemeldinger fra de som kjører TA-Technix på A6 og Passat (samme settet), nå er det ikke helt offisielt siden de tyske tunerne påstår at deres sett er det beste men det ligner utvilsomt mye på Vmaxx og JOM.

 

Jeg handler direkte fra produsent i Tyskland (Tuningart) og har en veldig god dialog med dem. De er også det merket som er kjappest til å sende ut reklamasjons-deler om noe skulle oppstå. Har dog ikke vært plaget med det på A6 og Passat-settene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg bruker TA Technix som kommer fra Håkon, jeg har 2 unger å kjerring passer kjempe fint til daglige turer,lav bil ++ men til å kjøre hard /bane trur jeg nok dem er for myke. Men jeg har bare gode kjyss mål på dem værtfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt TA Technics på golf 1, der var det DRIIIIIIT stivt : smil :.. ca 100mm senk da...: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv hadd et TA Technix sett på min Passat 3bg, Golf 3 VR6 og Golf 2 1.6D. Den bilen det var mest stivt på var 2'er, da jeg justerte det HELT i bunn til siste mm. Ja, det var stivt..Passaten var ca 90-80mm senk, og det var sånn passe:) Bare gode erfaringer med TA iallefall. Men vil ikke anbefale det på en tung bil, som f.eks skal brukes til bane. (F.eks Audi S eller RS)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer bra at dere forteller at TA ikke er så stivt :) For ønsker ikke at den skal vere alt for stiv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har v-maxx på golf v og det er dønn stivt:D funker drit bra!! kjørt 13000km ca på det nå og storfornøyd! supert for aktiv kjøring.. i allefall på den bilen.. kjenner også en med TA på lik bil.. ser klin likt ut sett bort fra annen farge på justeringsmuttere. og er like stivt på den biltypen i allefall.. misstenker at det er samme greia egentli:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

V-maxx anytime. Hadde det på 3er golfen min ifjor og Ta-Technix på den i år. Går ikke ann å kjøre med skikkelig lav bil, altfor mykt så subber selv om det er god klaring når den står stille.

Og min er justert lavt om noen skal prøve å si at den er for høy. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har TA-Technix på min audi a3 8p og det er ikke noe særlig stivere enn orginalt s-line, litt meere stumpette i dumper men vanlig kjørekomfort er knall bra, men skal du har griselav bil der alt er i grenseland er det nok litt mykt tror jeg.. men til daily driver; knall bra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TA og Vmaxx ligner utrolig mye på hverandre ja. Har ikke funnet store forskjeller på de.

Noen sier dette er for stivt og andre for mykt. Har erfaring med at det er de små bilene som opplever dette som stivt og større biler som mykt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TA og Vmaxx ligner utrolig mye på hverandre ja. Har ikke funnet store forskjeller på de.

Noen sier dette er for stivt og andre for mykt. Har erfaring med at det er de små bilene som opplever dette som stivt og større biler som mykt.

 

Som nevnt over så har jeg hatt begge deler på diesel 3er og er STOR forskjell på de til denne modellen. Vmaxx er betydelig stivere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du kommer med sammenlikning Svein-Erik. Forøvrig vet man jo at Vmaxx kommer i en bråte rebrands (Hiltrac, Gmax, MacJohnns osv...).

 

Når jeg leser på Vortex og her om erfaringer virker det som at det er noen som senker Golf 5, Passat, A6 osv som er fornøyd med settene til komfort da disse er myke, mens de som mener det er stive sett ofte har disse på eldre "småbiler" og har justeringen jevnt over "i bunn".

 

Det virker - for meg iallefall - nærliggende å tro at settene er OK til ordinært bruk, moderat senk gir helt grei komfort og fungerer fint for de fleste, skamsenk gir stivt oppsett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over så har jeg hatt begge deler på diesel 3er og er STOR forskjell på de til denne modellen. Vmaxx er betydelig stivere.

 

Ok. Er bare det jeg fått høre av kunder og andre.

Har ikke selv testet på denne bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å si det, snuste litt på Vmaxx etc til Passaten jeg hadde.

Hvis man ser for seg det som samme modell, var det tydelig at de som skamsenket hadde stivere bil enn de som justerte "vanlig". Jeg antar det er TÜV for inntil 85mm senk på disse settene og, og det er og et fint arbeidsområde for normal bruk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du kommer med sammenlikning Svein-Erik. Forøvrig vet man jo at Vmaxx kommer i en bråte rebrands (Hiltrac, Gmax, MacJohnns osv...).

 

 

 

JOM, TA-Technix etc etc...

 

Det er akkurat samme settet, produsert av Hiltrac.

Jeg har litt vanskelig for å forstå at det ikke skal være likt, mulig vmaxx har noen andre dempere enn feks TA Technix, men det akter jeg å finne ut siden jeg har direktekontakt og ikke handler via ebay... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JOM, TA-Technix etc etc...

 

Det er akkurat samme settet, produsert av Hiltrac.

Jeg har litt vanskelig for å forstå at det ikke skal være likt, mulig vmaxx har noen andre dempere enn feks TA Technix, men det akter jeg å finne ut siden jeg har direktekontakt og ikke handler via ebay... : rolleyes

 

Jeg kjører v-maxx på min golf v og johan kjører TA på sin golf v, begge med samme motor og de er lik høyde (på ingen måte sleppt i bunn). De to er akkurat like stive begge to så tror nok det er likt på den modellen i allefall:) Så støtter den at det er likt jeg i allefall:) Begge de bilene er dønn stive.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har litt vanskelig for å forstå at det ikke skal være likt, mulig vmaxx har noen andre dempere enn feks TA Technix, men det akter jeg å finne ut siden jeg har direktekontakt og ikke handler via ebay... : rolleyes

 

Gjør det. :)

Vmaxx settet var litt eldre og selvfølgelig hatt litt mer km. Ikke så mye at det skulle være utslitt men etter gjengene så har jeg hatt begge på noenlunde like høyde iallfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen nyere innspill til produktinformasjonen her da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå kjørt over 50000km med mitt v-maxx sett:) Ikke en ulyd, lekasje eller justeringer som sitter fast overhode:) Settet er fortsatt like stivt som nytt, demperne viser ingen tegn til mykere demping. Null rust (galvanisert) ser nytt ut når det spyles:)

Meget godt fornøyd! Det er min erfaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde vmaxx på avanten, og den var skrudd veldig langt ned.. Settet var pinnestivt og herlig. Åpna man panseret og brukte kanten under der for å humpe bilen opp og ned, rykka den seg nesten ikke en cm. Men kjøreegenskapene er ikke i nærheten av FK silverline x som jeg har på S3en nå...

 

Og ja, TA og vmaxx ser mistenksomt like ut...

 

Hadde Ta på førstebilen, og de er ikke til å se forskjell på :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut, vurderer TA-Technix eller TuningArt til en VW småbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde vmaxx på avanten, og den var skrudd veldig langt ned.. Settet var pinnestivt og herlig. Åpna man panseret og brukte kanten under der for å humpe bilen opp og ned, rykka den seg nesten ikke en cm. Men kjøreegenskapene er ikke i nærheten av FK silverline x som jeg har på S3en nå...

 

Og ja, TA og vmaxx ser mistenksomt like ut...

 

Hadde Ta på førstebilen, og de er ikke til å se forskjell på :P

 

Blir kansje litt feil å sammenlikne kjøreegenskaper på to forskjellige sett på to vidt forskjellige biler? hehe bare en tanke:) Min ligger svært godt på veien med v-maxx settet, riktig nok gjort mye annet understellsmessig også men:) Fordelen med et sett som ikke har stivhetsjustering på demper for en vanlig kar i gata er at demperne er satt opp til fjærene utifra testing av folk som jobber med kun dette.. og disse jobber godt sammen:) Med justerbare dempere så gjør de fleste somregel feil og ender opp med feks alt for stive eller mye dempere forhold til frekvensen fjærene jobber med:) Justering er helt klart en fordel OM man får dette satt opp riktig av folk som driver med det som jobb. For å ikke snakke om å få dempe frekvensen riktig satt opp foran kontra bak.. stiveste setting foran og bak er langt ifra det som funker bra på en vag bil stortsett.

 

Slik jeg ser det så er temaet rundt dempere og oppsett av disse et meget stort tema som det er spesialutdannede folk som driver med, og jeg vil påstå at 99% av coiloversett som er fabrikks justert, har et svært mye mere harmonisk sammkjørt oppsett hva gjelder kjøreegenskaper og hvordan demper/fjær jobber sammen, enn ett sett som en vanlig kar i gata har drivi å justert returdempingen på selv og kansje også kompresjonsdempingen:)

 

For å kunne bedømme kjøreegenskaper et coiloversett gir oppimot ett annet sett.. så MÅ det uansett være utført en korrekt kryssvekting av bilen på forhånd, ellers vil 2 helt like biler med samme coilover sett har veldig avvikende kjøreegenskaper i forhold til hverandre, feks en bil understyrer i venstresvinger, mens den andre overstyrer i venstre sving. Vurdering av kjøreegenskapsfordeler ved ett sett kontra ett annet er håpløst og ikke noe som korrekt lar seg gjøre uten at bilen er kryssvektet etter montering av settet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mitt v-maxx på golf 4 var mykt i ræva og 2 dempere røk på 40 000 km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye har folket da senket i tillegg til erfaringene sine? Virker for meg som det har endel å si på komfort/stivhet på disse rimelige settene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.