19" på A4 B5 2000mod med 45mm senk ???

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med 19" felger med 235/35 på A4 B5 2000mod med 45mm senk ???

 

eller er jeg nødt til å gå ned til 18" ??

 

hvilken ET ? 45 ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde mine Oz Opera 8,5X19 på A4 B6 med 235. ET35

Kunne ikke vært bedre spør du meg ..Satt som fot i fisk.

Var senket 40-50 med justerbart.

Ligger bilder på medlemssidene mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men B6 chassiet har jo større hjulbuer enn B5, det som er hovedsaklig grunnen til at jeg spør...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, ok :) beklager ot.

Vel, mange som kjører med 235/35 19 i klubben, på B5.

Vet at mange med mye senk kjører med 225/35, pga subbing. -Men mer vet jeg ikke. 245/35 subber, det vet jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva deffinerer du som mye senk da ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har no 19" med 225/35 dekk på s4 og det går no veldi fint.

Einaste problemet eg har er att eg må space ut framhjula p.g.a att caliperene er so store(tjukke) det problemet får du ikkje på a4.

Syns att 19" er det aller fineste på b5 karosseriet:)

 

Bilen er senket ganske mye med justerbart senkesett, bilen blir selfølgeleg lavere med 17" men 19" er finere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 19" og 235/35 på min b5.. måtte valse litt hjulbuene forann ellers subbet det veldig. men har justerbart så ikke sikker på antall mm senk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eirik: vet du ET på felgene dine da ?

hvor mye senk tipper du at du har ? bilde ?

 

Odd Arne: poenget er at det skal være pent, ikke mest mulig senk osv :P kjærringa kjører også bilen...

 

Så enigheten er at 235 blir for mye på B5, mens 225 er krute godt uten å subbe og måtte valse ??

 

 

for valget står mellom 19" eller 18" og har jo mest lyst på 19" ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 235 35 19" på min b5 med 30/30mm senk å er ikke noe særlig på Ujavne veier. spiser litt dekk ! gå heller får 18" 225

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Visst du vil ha det pent so gå for det du har mest lyst på:)

Med 225/35/19" et35 f.eks

 

Trur nok du blir fornøgd med det, eg har på min et30 og 10mm spacere p.g.a dei hersens tjukke kaliperene, måtte da valse skjermen, men visst du kiker på min tråd so kan du avgjere sjøl om bilen er lav nok, det skal store humper til før eg tar i skjermen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 8.5x19 et35.. bilen er senket så hjulbuen ligger akkurat på topp av dekket ca. tror nok eg går for 225 dekk når eg en gang må skifte igjen. har valset ut en del nå men tar fortsatt litt inn i inner skjermen ved hard sving.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bredden på felgen har jo også endel å si.

 

Erfaringer med dekk dim, profil, tommer, innpress og bredde på felg tas imot med takk :-)

og er kun 18" og 19" som er av interesse...

 

Men skjønner riktig nok nå hvorfor slike "maler" ikke går høyere opp enn 18" på B5. :P

Og når det er senk inne i bildet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med 80mm senk fremme og 215/45-17 på min gamle b5, og bare det subbet jo noe innforjævlig. Dekket foran så ut som spagetti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte med 80mm senk fremme og 215/45-17 på min gamle b5, og bare det subbet jo noe innforjævlig. Dekket foran så ut som spagetti.

 

hvilket inpress og bredde på felgen var det da ?

For det skal være greit uproblematisk opp til 18" som jeg skjønner i såfall...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.