audi 200 20v, 0.4 i turbo trykk etter chip bytte?

Anbefalte innlegg

har en audi 200 som jeg har satt i chip og 250map.. chip skal etter det jeg har blitt fortalt komme fra firma som heter Turbocenter, skal lade 1.5 bar overtrykk men får ikke opp mer enn 0.4 ganske skuffende : mad :

 

TIRSDAG 14 des

 

var på audi verksted og fikk de til og kjøre vag com igjen...

 

00523 030

føler for innsugsningslufttemp. G42

avbrytelse/kortslutning til plus

sporadisk opptredende feil

 

01247 031

magnetventil 1 for aktivkullbeholder n80

avbrytelse/kortslutning til stål

 

65535 000

styrenhet defekt

 

 

etter nullstilling og starting av bilen ble det eneste som sto igjen magnetventil 1

 

skjønner mindre og mindre jeg men skal prøve og sette i original chip, noen som har hvilket nr som skal stå hvor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slangen er koblet til ja, var på audi verksted og de kjørte vag-com og der kom det bare opp to feil som ikke skulle ha noe med turbo trykket og gjøre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slangen er koblet til ja, var på audi verksted og de kjørte vag-com og der kom det bare opp to feil som ikke skulle ha noe med turbo trykket og gjøre

 

Sjekket magnetventilen din? Høres ut som at du kun får opp grunntrykket fra WG. Har opplevd det samme selv. Bruker mye bensin? Hvordan er tomgangen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sto noe om magnet ventil på vag com testen, skal finne den og sjekke litt....må eventuelt ta en ny test og se om det kommer opp igjen etter at han slettet feilene

 

 

vurderer og sette i gmle chip brikkene for og teste men vil ikke bytte til gammel map for kan da se om det er noe feil med chip\map...

 

chip bytte ble gjort i går så vet ikke hvor mye bensin den bruker...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sto noe om magnet ventil på vag com testen, skal finne den og sjekke litt....må eventuelt ta en ny test og se om det kommer opp igjen etter at han slettet feilene

 

 

vurderer og sette i gmle chip brikkene for og teste men vil ikke bytte til gammel map for kan da se om det er noe feil med chip\map...

 

chip bytte ble gjort i går så vet ikke hvor mye bensin den bruker...

 

Kan sjekke denne tråden :http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=15187&highlight=magnetventil

 

Ser her hvordan en magnetventil ikke skal se ut.Ta ut magnetventilen og koble til 12V,slår den ikke rundt så er den nok defekt. Og da får du ikke mer en 0,4/0,5 i grunntrykk.

 

Lykke til. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nok fortsette og feilsøke ja...

 

oppdaterte spm på toppen...

 

ellers noen som kan si hvor magnet ventilen befinner seg og hvilke originale chip som skal hvor? står et nr på hver av de... : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Temp.sensor sitter oppe på innsuget ditt. Ikke til å ta feil av har skiftet denne selv. Sitter fast med 2 ubraco skruer oppe på toppflaten. Koster par hundre lapper.

 

Når det gjelder chip så er de enten merket med A/B eller 1/2 også på printplaten hvor de settes ned. ar dette på min værtfall. Legger ved et bilde,men dårlig å se her tror jeg.

 

Legger bilde av hvor magnetsensoren ligger. Ca.15cm ut fra turbo der kompressorutblåsen sitter.

 

Lykke til! : ja :

map.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis temperatursensoren for innsugsluften ikke virker (den ene feilkoden din) får du kun grunntrykk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.