#1 Skrevet Mai 6, 2009 hei jeg har en 2003 modell passat. lurte på hva som skal til for å ordne kjørecomputer på den. lurer også på om der er mulig å få til cruise control? mvh Espen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2009 Kjørecomputer veit jeg ikke noe om. Cruisekontroll er en ganske kurant affære å ettermontere, dersom bilen ikke har wire men elektrisk overføring mellom gasspedal og gasspjeld/dieselpumpe. En 2003 modell har 99% sikkert elektronisk. Wireoverføring byr på MYE jobb, mange deler og høy kostnad. Det du da trenger er et evt. ettermonteringssett du kan få kjøpt hos Møller. Sikkert andre steder også. Ebay eller http://www.kufatec.com kanskje. Tror det følger med koblingsskjema og innstallasjonsveiledning i disse. Evt. kan du kjøpe blinklyshendelen med cc-funksjon, kontakthus til hendel og 10 originale ledninger med ferdig stikker/kabelsko for nevnte kontakthus hos Møller. Tror dette kommer på et sted mellom 1500 - 2000 kr. Da må du derimot skaffe deg et koblingsskjema for tilsvarende bil som du selv har men med cc og lage/skjøte ledningsnett selv. Deretter koble ledningene opp mot bilens originale ledningsnett på ei hvit kontakt i E-boxen ute i vannkassa/motorrommet, jmfr. koblingsskjema. Etter at alt er koblet må motorstyreenheten kodes om til bil med cc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2009 hmm. dette hørtes komplisert ut for meg. noen som tar på seg jobb?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 8, 2009 hei jeg har en 2003 modell passat. lurte på hva som skal til for å ordne kjørecomputer på den. lurer også på om der er mulig å få til cruise control? mvh Espen Er det like enkelt å ettermontere kjørecomputer som på en A4 B6-B7 så er dette fort gjort, skift viskerhendel og litt programering med VAG com så er dette i boks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 8, 2009 lyst på jobb? har ikke vag com. er heller ikke veldig glad i ledninger blir fort surr for meg. hehe må man foresten ha full versjonen for å gjøre sånt i vag com? eller kan man kjøpe en billig uten lisens? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 11, 2009 Noen som vet om det er mulig å ordne kjørecomputer på golf 4 99' også ved å skifte viskerhendel og litt programmering? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 11, 2009 Noen som vet om det er mulig å ordne kjørecomputer på golf 4 99' også ved å skifte viskerhendel og litt programmering? må jo bytte instrumentet også da, åluss finne SKC koden til begge instrumentene med vag tacho evt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 12, 2009 må jo bytte instrumentet også da, åluss finne SKC koden til begge instrumentene med vag tacho evt.. Kjørecomputeren er originalt i samme ruta som km-telleren står, bare den lille. Vet ihvertfall at det var slik på '99 Passat, og det er jo stort sett det samme på golfen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 20, 2009 Går det an å bytte ut displayet/instrumentpanelet til det som kom i 2000 med litt større skjerm midt på? Har bare de to små rutene nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 20, 2009 Går det an å bytte ut displayet/instrumentpanelet til det som kom i 2000 med litt større skjerm midt på? Har bare de to små rutene nå... Ja, det går an, men sjekk om du har can bus instrument fra før av, pga har du det må du finne et med canbus og motsatt 1J0 919 er vel ikke canbus og 1J0 920 er med canbus.. dette står bak på instrumentet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 21, 2009 (endret) Ja, det går an, men sjekk om du har can bus instrument fra før av, pga har du det må du finne et med canbus og motsatt 1J0 919 er vel ikke canbus og 1J0 920 er med canbus.. dette står bak på instrumentet. Verken min bil har can bus, eller firere fra 2000 har can bus. Så lenge jeg ikke har can, så kan jeg bruke et nyere, bare ikke så nytt at de er begynt MED can alså? Hørtes jo glimrende ut Da blir det vell leting etter et pent brukt speedometer tenker jeg ;-) Mange takk :-) Så var det bare å få tak i hendelen med kjørecomputer, og finne litt koding da Fint lite sommerprosjekt - Edit: Mamma har en 2000 modell golf 4 med nye typen instrumentpanel og kjørecomputer. Kan jeg enkelt og greit finne koden her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 21, 2009 Verken min bil har can bus, eller firere fra 2000 har can bus. Så lenge jeg ikke har can, så kan jeg bruke et nyere, bare ikke så nytt at de er begynt MED can alså? Hørtes jo glimrende ut Da blir det vell leting etter et pent brukt speedometer tenker jeg ;-) Mange takk :-) Så var det bare å få tak i hendelen med kjørecomputer, og finne litt koding da Fint lite sommerprosjekt - Edit: Mamma har en 2000 modell golf 4 med nye typen instrumentpanel og kjørecomputer. Kan jeg enkelt og greit finne koden her? biler fra 99,5 og opp skal ha can bus instrument... men ikke alle. Du må bruke samme type instrument ellers virker det ikke. Om du ikke har can bus og setter i can bus instrument må du ha en canbus simulator.. gjorde dette på min golf 4 gti. Og koden må du hente ut fra det instrumentet du skal sette inn. Hjelper lite med kode fra annet instrument som du ikke skal ha i bilen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 25, 2009 Da passer vell ikke nye typen instrumentpanel til min :-( Ser hvertfall at andre '99 modeller har 1J0 919, og fant et fra en '00 som hadde 1J0 920. Vet du om det finnes nye typen paneler med 1J0 919?? Har veeldig lyst på sånnet ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 25, 2009 Da passer vell ikke nye typen instrumentpanel til min :-( Ser hvertfall at andre '99 modeller har 1J0 919, og fant et fra en '00 som hadde 1J0 920. Vet du om det finnes nye typen paneler med 1J0 919?? Har veeldig lyst på sånnet ;-) Ja, det finnes,, se på ebay.. kom orginalt på noen biler med navi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 25, 2009 hvor finner man dette nr dere snakker om? må man ut med instrument panelet? eller står dt noen andre plasser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 25, 2009 hvor finner man dette nr dere snakker om? må man ut med instrument panelet? eller står dt noen andre plasser? Ut med instrument eller sjekke med vag com/ vas osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...