#1 Skrevet Mai 6, 2009 Ja, driver akkurat nå og skal montere senkesettet på Touranen, og bak er alt på og fint! Men fremme.....ikke f*** om jeg får av demperen! sikkert ett j**** dumt spørsmål! men finnes noen der ute akkurat nå som jeg kan gi meg ett kjapt og klokt svar på hvordan jeg gjør dette ? har løsnet "alt" som holder selve demperen, men vil verken opp eller ned, hvordan skal jeg gjøre det? på forhånd takk for svar! mvh trøtt og litt fortvilet! : smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 6, 2009 ser nå at jeg presterte å poste denne i feil del av forumet, skulle seff vært på mekanisk, men kanskje noen her kan svare meg anyways....litt desp nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 6, 2009 (endret) Hvis det samme som på Golf IV, så trenger du et spesialverktøy til å kile inn i spinndelen ibunn. Jeg fikk denne løs med meisel / kubein, men tok tid og var mye banning. Sikkert noen som kan forklare bedre med bilder osv, men regner med det er samme opplegget på touran. Her ser du hva jeg mener. Er det slik? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2009 Ta en titt i denne tråden: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4330188 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2009 når jeg demonterte på Touranen min, løsna jeg i hylsa nederst på demperen, løsna 3 bolter i toppen av dempertårn, og løsnet bolten som holder stabstagene. brukte spett til å vippe ned bærebro slik at jeg fikk dratt demperen ut av hylsa. easy-peasy 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2009 hehe.. Gjorde samme som Morten over her Men Easy.peasy = Neppe Ikke på min hvert fall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2009 eller så den guiden på votex bra ut! Fått det til Joakim?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 7, 2009 hehe.. Gjorde samme som Morten over herMen Easy.peasy = Neppe Ikke på min hvert fall min var ny når jeg monterte gewinde, og det gjorde selvsagt sitt til at det ble enkelt for min del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 7, 2009 det vil jeg tro.. Min hadde rullet hele 24.000, så det var et slit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 7, 2009 Sleng på litt rust i tillegg så lover jeg deg at skiten sitter godt fast Brukte ca 30 min her om dagen for å ta ut det nye fjærbeienet jeg satt inn for en kort stund siden. Løsnet forøvrig de tre skruene øverst til slutt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 7, 2009 TUSEN TAKK FOR ALLE SVAR GUTTER!!! var temmelig drittlei, trøtt og fortvila igår kveld! Så vi tok kveld like etter at jeg postet dette. Men idag, stakk jeg på Møller, fikk lånt dette "spesialverktøyet" av en kompis som jobber der, for å få "splittet" demperen. Etter mye om og men og slit, fikk vi endelig av demperene. Satt som f***! (Bilen kjørt 47') Så det ordnet seg til slutt Bilen ble skrudd helt ned, og hjula satt på. Kom nå akkurat hjem fra hjulstillingskontroll, så kjørte ikke mer enn ca. 4-5km på det nye oppsettet, før vi fikk stilt inn alt! Så nå er det bare grønne tall og alt er bare goooooood! : smil : Men igjen gutta, takk for alle svar, og en spesiell takk til deg Petter H. for hyggelig PM! Bilder kommer i tråden min om bilen, imorgen kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 7, 2009 (endret) Godt å høre Joakim! Da gleder vi oss bare til bilder i tråden din (spesialverktøy)? Brukte du det til? For å få av toppen på demperen, for å bytte demper.. Jeg brukte lufttrekker, funket glimrende" Hvis det var den det var snakk om"? Mitt værste problem, var å få demperbeinet ut av ja "bærebrua/opphenget" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 7, 2009 funker fint å bare slipe til en umbrakobits/pipe på 2 kanter og så den passer inn i fjærbeinet og kan vris rundt,gjør akkurat samme nytten som spesialverktøyet.må bruke slegge og forlenger som regel for å få slått ned fjærbeinet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 7, 2009 lufttrekkeren var seff ødelagt så her ble d kun brukt makt "spesialverktøyet" var det, og ble brukt, der som Martin pratet om/viste til lenger oppe i tråden her grunnen til at jeg sier "spesial", er fordi det var ikke så jævla spesielt : smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...