BERU dekktrykk overvåking Audi

Anbefalte innlegg

Er det mulig å bytte batteriet til elektronikken som sitter i felgen?

Eller må man bytte hele greia, da batteriet er innstøpt, som jeg mistenker at det er?

Dette gjelder allroad 2003, men sikkert flere også.

dekktrykk2.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ordens skyld: Dette er orginalt utstyr til Audi levert av BERU.

Sensoren i felgen koster den nette sum av kr 1876 pr stk hos Møller har jeg fått oppgitt.

Ett batteri koster kanskje kr 25.......

Så det er billigere å bare bytte batteri om det lar seg gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kan kappes opp og limes :) Vil tro det sitter ett temmelig standard batteri inni der, det gjør det alltid i sånne duppedingser som "egentlig" ikke kan byttes batteri i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro kan man gjøre i kjerka sies det, men det sitter en liten sofistikert sensor for trykk og temp inni her, så jeg er ikke sikker, mulig hele greia er støpt.

Skal sette på nye dekk til uka, så jeg må ta og bytte disse sensorene eller batteri da. Og 7500 kr er dyyyyyyyyyrt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke mulig å sprette opp sensorene uten å kutte de i stykker, er fylt med støpemasse av ett eller annet slag.

Da har jeg gått til innkjøp av 8 stk sensorer, 4 til sommer og 4 til vinterdekkene. Og M Ø L L E R skulle ha den nette sum av 8x1876=15000 blanke kroner. + nye ventiler til ukjent pris, sikkert en 100-lapp pr stk, minst.

Jeg har kjøpt 8 stk på ebay og betalte 1300 kroner, ikke pr stk, men for A L L E 8 inkludert nye ventiler. Disse er splitter nye, produsert for 4 måneder siden. Jeg har dem i handa.

Hva er det Møller bedriver?

Hva slags priser er det de kan tillate seg å ta?

Greit at jeg har fått disse rimelig, langt under 1/10-del av norsk pris, men like vel.

rdk1.jpg

rdk2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tom kor klarte du å få denne prisen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en telefon å spør dem hva som gjør de så dyre her? Den tror jeg blir vanskelig å forklare : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Di har et prispåslag som ikke ligner grisen. På stort sett ALT.. Sånn er det bare. VAG skal være dyrt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.

Er det mulig å ettermontere dette? Har Allroad 2002 modell uten dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvilsomt, går inn i FIS på "gamle" allroader, og inn i MMI på nye etter hva jeg ser.

Er vistnok påbudt på alle nye biler i USA.

Er dette standard på nye biler her hjemme tro?

Litt info finner du her: http://beru.com/english/produkte/tss.php

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lest på forum i utlandet å det skal vere mulig. Leiter videre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig, men det kommer opp i FIS. Du må iallefall ha styringsboksen til dekktrykk og sensorene iallefall. Har sett denne mange ganger på ebay for 4b karosseriet. Er sikkert mer du må ha, men det har jeg ikke peil på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, sikkert mykje jobb. Leste på utlandsk side at kufatec solgte komplette kit men fant kun løse sensorer. Egentlig har ein vel ikkje bruk for det men hadde vært litt morro. Veit og det var mykje trøbbel med dei første systema som kom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt kan ettermonteres. Kjør på Vidar ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sant Kristoffer. :) Litt moro å holde på og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, en skal jo ha å drive på med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vidar

Du kunne jo sikkert plukka ut styreenhet, antennene og pluggene på kablene fra et vrak, om du finner et med RDK, så trekker du egne nylagde kabler selv. En liten utfordring nå mens været er godt og varmt.....

Om du gjør det så skal du få gratis de 4 gamle sensorene som står på sommerdekkene, det er vistnok 14-16 måneders levetid på batteriene igjen, iht vagcom. Så slipper du å kjøpe forgjeves om dette ikke fungerte....

Lykke til med en Howto!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, ein utfordring det liker vi :) Må finne ut litt meir kor desse systema sitter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.