LED Parklys pærene slutter å virke

Anbefalte innlegg

For noen uker siden kjøpte jeg meg noen nye LED parklys med xenon hvit lys. Satte de uten problem. Men få dager etter sluttet ene lampa å lyse. Kjøpte meg et nytt sett for å bytte ut den ene. Så ble det lys på begge sider igjen. Dager senere sluttet andre siden å lyse, og jeg fikk byttet ut den.

 

Igår sluttet ene lampa å lyse, igjen (samma side som den første som sluttet).

 

Hvorfor?!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fukt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken type dioder har du ?

 

Jeg har hatt 2 typer og alle har gått i stykker - de jeg har nå har jeg selv ordnet.

( loddet på igjen motstanden som ligger i serie da den falt av på begge)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ettermontert xenon? har samme problem på min, med ettermontert xenon. Frykter litt for resten av el-systemet egentlig... Min mistanke er at pulsen som skapes av xenon ved tenning (spes ettermontert da) skaper en peak som knekker diodene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For noen uker siden kjøpte jeg meg noen nye LED parklys med xenon hvit lys. Satte de uten problem. Men få dager etter sluttet ene lampa å lyse. Kjøpte meg et nytt sett for å bytte ut den ene. Så ble det lys på begge sider igjen. Dager senere sluttet andre siden å lyse, og jeg fikk byttet ut den.

 

Igår sluttet ene lampa å lyse, igjen (samma side som den første som sluttet).

 

Hvorfor?!?

 

hvor er led-pærene dine fra???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er kjøpt på torshov bil. De på bilde

 

Untitled.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor er led-pærene dine fra???

 

Nei, jeg kjører forsatt med vanlig lamper :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er kjøpt på torshov bil. De på bilde

 

Untitled.jpg

 

 

er ikke bilen din men pærene... foreslår du bestiller på vanline... dom holder. bestilte 13 ledpærer på nettet samme slag som du har der. alle gikk etter en stund, men etter je bytta ut til pærer fra vanline så holder dom... :) eller muligens mekonomen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min ETER også parkpærer! Hva kan gjøre at disse hele tiden ryker? ALT ryker, unntatt de pissgule orginale møkapærene.. så å si alt av LED jeg har putta i går, gjerne bare en side! har vært sånn både før og etter montering av xenon. tilogmed höen pærer ryker etter noen timer... :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min ETER også parkpærer! Hva kan gjøre at disse hele tiden ryker? ALT ryker, unntatt de pissgule orginale møkapærene.. så å si alt av LED jeg har putta i går, gjerne bare en side! har vært sånn både før og etter montering av xenon. tilogmed höen pærer ryker etter noen timer... :confused:

 

je hadde prøvd ett ani merke da.... je sleit veldig me det ei stund til je plutselig fikk noen på vanline som holdt. prøvde mye rart fra nettett. dioder, haugeland blitz, hotrodcandyshop og noen til, men det var bare driten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vell noe med at spenningen i bilene er svært variable, lite gunstig for pærer, må vell kjøpe dyre greier for å få det til å holde :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen LED-pærer med blåhvitt lys.

Disse har ei linse som kaster lyset ut til siden ut i reflektoren. Dette ser meget bedre ut enn de som bare lyser rett fremover.

Problemet mitt, som for andre her inne, er at disse pærene har meget begrenset levetid.

De skal være laget for å tåle 12V uten formotstand. Har vurdert å likevel prøve motstand.

Noen som har tips om verdi/effekt på motstand?

 

Alternativt tips til andre leverandører som har LED W5W med linse som sprer lyset i lyktene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min ETER også parkpærer! Hva kan gjøre at disse hele tiden ryker? ALT ryker, unntatt de pissgule orginale møkapærene.. så å si alt av LED jeg har putta i går, gjerne bare en side! har vært sånn både før og etter montering av xenon. tilogmed höen pærer ryker etter noen timer... :confused:

 

Prøvd å sette på motstand før pærene? Dette kan hjelpe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen LED-pærer med blåhvitt lys.

Disse har ei linse som kaster lyset ut til siden ut i reflektoren. Dette ser meget bedre ut enn de som bare lyser rett fremover.

Problemet mitt, som for andre her inne, er at disse pærene har meget begrenset levetid.

De skal være laget for å tåle 12V uten formotstand. Har vurdert å likevel prøve motstand.

Noen som har tips om verdi/effekt på motstand?

 

Alternativt tips til andre leverandører som har LED W5W med linse som sprer lyset i lyktene?

 

Siden du spør så direkte, så selger jeg W5W med SMD LED's, som er kjent for å tåle litt mer enn vanlige LED's. På denne er det 4 utovervendte LED's og 1 forovervendt. Bruker dem selv i min A6 og er utrolig godt fornøyd med dem. Lyser kraftig bare så det er sagt. Kraftigere enn en vanlig w5w glødepære.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

problemet er veldig enkelt at det er produkter fra korea, janpan ect. som er av en utrolig dårlig kvalitet.

Har kjøpt 2 skiltlyspærer til ca 150kr og begge er nå ødelagt etter 3 uker ca! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv noen av de jeg selger, monterer du motstandskit forran dem skal du få i allefall ett års garanti på dem.. :) Har solgt flere hundre av dem, muligens over tusen nå, og har vel hatt 3-4 defekte pærer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du spør så direkte, så selger jeg W5W med SMD LED's, som er kjent for å tåle litt mer enn vanlige LED's. På denne er det 4 utovervendte LED's og 1 forovervendt. Bruker dem selv i min A6 og er utrolig godt fornøyd med dem. Lyser kraftig bare så det er sagt. Kraftigere enn en vanlig w5w glødepære.. :)

 

Bruker du motstand i tillegg på disse pærene også?

 

Jeg har ikke auto-check i min, så motsander bør strengt talt ikke være nødvendig?

Men, på den annen side så kan det kanskje være hjelp i det likevel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg gjør ikke det, men enkelte biler leverer litt for mye, eller ustabil spenning. Da kan motstander være med å ta av litt av støyten, om du skjønner.. :)

 

Men som sagt, SMD LED's tåler generelt mere juling enn vanlige LED's.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd motstander på før de nei, men har prøvd blandt annet de SMD Led´a du nevner, uten hell : rolleyes Brukte nå sist en pære med en led framover, og 4 som lyste til sidene. Da varte de jo endel lenger, for da var det jo flere led å gå på : rolleyes men etter en måned var det bare én av 10 igjen gitt :o men den siste, den går faen i meg ALDRI! : bråk :

Vil de motstandene fikse problemet mitt? Har nå i pærer med 6 led framover, og når de kaster inn håndkle, så kjører jeg heller uten! : bh : (ca 1,5-2 timer skruing og bytte :o)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan hjelpe å montere motstandskit på disse ja! Vil som nevnt i posten over, ta litt av støyten når spenninga er uregelmessig.

 

Fredrik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satte inn nye billig torshov LED pærer igjen nå. De har faktisk holdt i 2dager nå, men da de tar kvelden. Som jeg tror de gjør snart så skal jeg prøve SMD LED med motstand og håpe det varer lengre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg satte inn nye billig torshov LED pærer igjen nå. De har faktisk holdt i 2dager nå, men da de tar kvelden. Som jeg tror de gjør snart så skal jeg prøve SMD LED med motstand og håpe det varer lengre :)

Spørs om ikke det vil være ett bedre alternativ ja.

 

Har du ettermontert xenon eller no? Kan være en forklaring til hvorfor pærene ryker..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om ikke det vil være ett bedre alternativ ja.

 

Har du ettermontert xenon eller no? Kan være en forklaring til hvorfor pærene ryker..

 

Er det en generell sammenheng mellom ettermontert xenon og spising av LED park? Eller er det ved "dårligere" xenonkit, evt. slitne ballaster?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige kit og ballaster er årsaken. Og evt. dårlig jording. Har selv ettermontert xenon av god kvalitet og har målt støyen på dem og den er forsvinnende liten sett i forhold til andre dårligere merker. Har drevet å "forsket" litt på dette med kvaliteten på xenon-kit, da jeg driver å importerer dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.