LED Parklys pærene slutter å virke

Anbefalte innlegg

Av det du har sett av "billige" sett, er det noen som har så mye støy at det utgjør en risiko for annet utstyr i bilen? Eller er det i område "diskutabelt"?(Er litt bekymra for mine kit og hva de kan forårsake, så vurderer å anskaffe nye av litt høyere kvalitet...)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har personlig vært borti kit fra vvme som har "drept" to hjerner i en A6.. :) Blant annet ABS-hjernen og den kosta vel 12 lapper å få bytta på møller, om jeg ikke husker helt feil.. Er en liten stund siden dette skjedde nå, men saken var klar, det var ballastene sin feil.. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Når en lampe blafrer noe ekstra før den har varmet seg skikkelig opp, og så blir helt stabil etterpå, har du noen erfaringer med hva det kan indikere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, nei dessverre.. Men det er jo ikke akkurat utenkelig at det er en jordingsfeil på ballasten. Har du prøvd å bytte om ballastene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil har diodene gått både før og etter montering av xenon, så de har ikke noen skyld her. men da skal jeg se på dissa motstandene neste gang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei er ikke nødvendigvis at det er ettermontert xenon som har skyld, men om man opplever at bilen "spiser" LED's, så ville ettermontert xenon vært min første mistenkte. :)

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å sette inn en liten kondensator parallelt med diodene? Mener å huske at kondensatoren spiser ugjenvne spenningshopp. Er en del år siden jeg gikk på elektro, så det kan fort hende at jeg er på jordet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å sette inn en liten kondensator parallelt med diodene? Mener å huske at kondensatoren spiser ugjenvne spenningshopp. Er en del år siden jeg gikk på elektro, så det kan fort hende at jeg er på jordet :)

Vill ikke den bare være "alltid" ladet opp?

Har ledd i skiltlyset mitt fra bilxtra? i Harstad tror jeg.

De har holdt i over et år nå, men bilen min lader på lav spenning, ikke mer en 13.5v.

Kan det tenkes at diodene som selges er laget for 12-13v og ikke 14-14,7V, skulle jo være litt absurd men..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leverandøren min har oppgitt at LED-pærene jeg selger tåler 10.5V-15.8V..

Står presisert på innpakningen til alle LED jeg selger at disse er kun laget for maks 15.8V, og overstiges dette så kan levetiden forkortes drastisk.

Det man kan gjøre er å måle på f.eks skiltlyspærene (ta ut pæra først), og prøv å start bilen, stopp bilen, etc.. Se om spenninga plutselig stiger..

Prøv og å slå av og på evt. ettermontert xenon. Da vil man muligens se ett lite "hopp"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke etter montert xenon kit, her er det vanlig lamper. Har også sett lyse dimme seg i takt med bassen, men nå som jeg har satt inn kondensator forran forsterkeren så er spenninga mye mer stabil og lyset blinker ikke. Før gikk spenninga ifra 12V til 14V. Spørs hvor høyt jeg spilte, nå er det kun snakk om maks 0.6-0.8V forskjell og pærene har faktisk holdt siden mandag.

Så om de pærene går nå, så er det siste gang jeg handler LED pærer der. Synes de skal tåle en dropp på under 1V.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var faktisk innom Torshov i dag, for å sjekke ut min argeste "konkurrent". Har de virkelig bare W5W med 1 LED? Det må da lyse alt for svakt til å benytte som parklys?

I tillegg var det gamletypen LED, som jeg har nevnt over, tåler langt mindre enn ny-typen (SMD-LED's)

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten Thomas: Hadde jeg vært deg hadde jeg selvfølgelig klaga. De SKAL tåle +/- 1v ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var faktisk innom Torshov i dag, for å sjekke ut min argeste "konkurrent". Har de virkelig bare W5W med 1 LED? Det må da lyse alt for svakt til å benytte som parklys?

I tillegg var det gamletypen LED, som jeg har nevnt over, tåler langt mindre enn ny-typen (SMD-LED's)

Fredrik

lyser faktisk ikke så værst :)

legger med ett bilde fra mørket så ser du :)

DSC02284.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de har konkav pæreform så de sprer lyset greit, men er fortsatt bedre med LED-pærer som er vendt utover. De jeg bruker i min A6 lyser opp nesten hele lykta. Men er jo en smakssak hva man vil ha :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.