#1 Skrevet Mai 7, 2009 Kjøpte en orginalbryter til tåkelysa foran, og monterte på det ledningsnettet som allerede var lagt opp inn til kupeen. Men hvor går disse ledningene ? Leste at de gikk rett til hovedlampene.. på en 3-pin kontakt der. (har facelift uorginale in-pro lykter) Men disse reagerte ikke på bryteren. Noen som vet hvor disse ledningene ligger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2009 Ingen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2009 bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2009 Nå er det 10 år siden jeg hadde B5, men så vidt jeg husker koblet jeg + lederen fra grøftlysa i sammen med ene kabelen bak på original bryteren. (husker ikke hvilken, måtte måle meg frem til riktig kabel) -Dette var ett hella grøftelyskitkit man fikk kjøpt før.. Vet ikke om det går på de grøftelysene du har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2009 Nå er det 10 år siden jeg hadde B5, men så vidt jeg husker koblet jeg + lederen fra grøftlysa i sammen med ene kabelen bak på original bryteren. (husker ikke hvilken, måtte måle meg frem til riktig kabel) -Dette var ett hella grøftelyskitkit man fikk kjøpt før.. Vet ikke om det går på de grøftelysene du har? Har depo facelift-grøftelysene.. Så det er pluss og minus, og bak på bryteren i kupeèn er det 6. Så det er altså innebygd releè der.. Så skal jo være lagt opp til et sted i motorrommet. Prøvde å bruke de kontaktene som bare står montert i hovedlyktene, som er til tåkelys der. Men der fikk jeg bare konstant strøm, å det funka ikke å slå på /av med bryteren i kupeèn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 26, 2009 Nå er det 10 år siden jeg hadde B5, men så vidt jeg husker koblet jeg + lederen fra grøftlysa i sammen med ene kabelen bak på original bryteren. (husker ikke hvilken, måtte måle meg frem til riktig kabel) -Dette var ett hella grøftelyskitkit man fikk kjøpt før.. Vet ikke om det går på de grøftelysene du har? Hei! Har slike hella grøftelys på min b5, men har fått knust høgre glasset. Veit du kor en evt. kan få tak i slikt? Forrige eigaren som monterte dei. Mvh Karl Peter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 27, 2009 Sjekk hvordan type grøftelys det er, Hella? Depo? burde stå på glasset eller på selve lykta 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 30, 2009 Hei! Det e hella. Dei er avlange. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 1, 2009 ingen som vet noe om ledningsnett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 1, 2009 Se om du får kjøpt en ny lykt hos en forhandler da kanskje. Hella micro er ganske billige, om det er dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 1, 2009 Om bilen er en pre-facelift, så sto de orginale grøftelysene i hovedlykta, og der ligger og ledningene klare. Er det en facelift orginalt så kan jeg nok ikke hjelpe deg så veldig mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 2, 2009 Prøvde å bruke de kontaktene som bare står montert i hovedlyktene, som er til tåkelys der. Men der fikk jeg bare konstant strøm, å det funka ikke å slå på /av med bryteren i kupeèn Har pre-facelift med depo faceliftlykter.. Og den 3-pinskontakten går rett i hovedlyktene, men der er det somsagt konstant strøm, kutter ikke når jeg trykker på bryteren osv. (Uavhengig om lysbryter-hendelen er av/på!) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 2, 2009 3 pinskontakt? Tror du må komme med et bilde her. Har og depo faceliftlykter på min pre-facelift. I den orginale kontakten var det en egen leder til en egen pære i den gamle hovedlykta. Er det tidligere eier som har bygget om til faceliftlykter? Mest sannsynlig så ligger den lederen isolert inne i den pølsa ilag med de andre kablene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 2, 2009 Hei Surra med det samme greiene selv. Fant da til slut ut at dem kablene ikke var der dem skulle være. Så ta tok jeg å trakk en + kabel fra orginal bryter og fram til grøftelysa. Jeg kan finne ut etterpå hvem kabel den skal kobles inn på. Må klippe av en kablene som bryter strømmen og koble den nye inn på den. Er trangt og jævlig men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 2, 2009 3 pinskontakt? Tror du må komme med et bilde her. Har og depo faceliftlykter på min pre-facelift. I den orginale kontakten var det en egen leder til en egen pære i den gamle hovedlykta. Er det tidligere eier som har bygget om til faceliftlykter? Mest sannsynlig så ligger den lederen isolert inne i den pølsa ilag med de andre kablene. Denne sitter heeelt i ytterkant på begge lyktene, mot grillen altså Aner ikke hva den er koblet i, denne boksen. Er audi logo på den iallefall. Er tidligere eier eller eieren før han som har bygget om ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 2, 2009 Mulig jeg er helt på jordet her nå, men den 3pins kontakten der er da til høydejusteringsmotoren.. Orginalt er det 2 plugger, den andre er en rund sak med 5 plugger på. I den plugger er ledningen som er til tåkelysene. Du må nok åpne tapen fra den nye kontakten på lykta og følge ledningene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 2, 2009 Kan vel stemme at det er høydejusteringsmotoren ja:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 28, 2009 Fant denne 5-pinskontakten nå Lars Andreas.. men det var null strøm å hente på ledningen som er til tåkelysa! Alle sikringer (sikring 36 som er til tåkelys) er intakte.. Funka ikke om jeg hadde på tåkelysbryteren til baklampene, med / uten nærlys, med / uten fjernlys, ingenting! Hva kan være feilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 28, 2009 På passasjersiden var det kun 4 ledninger i denne runde 5-pinskontakten.. Og da jeg satte på en strømtyv på strømmen som går FRA bryteren inne i kupeen og kobla på ei pære.. så lyste den , og slukka når jeg slo av brytern... Denne strømkabelen går til Relè 10, som har med langlys/grøftlys å gjøre.. Hvor finner jeg den ? Mulig den har tatt kveld da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 29, 2009 Langlys/grøftelys relet gjør at tåkelysa går av når du skrur på langlysa. Når du skrur på bryteren til tåkelys bak, (orange) blir det da lys i tåkelysbryteren til framme (grønn)? Er ihvertfall slik på min 97modell. (Usikker på utforminga av dashen i 98 modellen hva de fargene på lysene angår) Det du kan gjøre, er å finne rele'et til tåkelysene, og se om det kommer strøm ut av det? Vil tro det er enten det rele'et som har tatt kvelden eller ledningsbrudd. Du sier det er bare 4 ledninger i denene 5pins kontakten? Hva mangler? Om jeg ikke tar helt feil så skulle det jo være jording, pluss til tåkelys, fjernlys, nærlys og park der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 29, 2009 Jepp.. å dette relèt skulle være Relè 10 men det mangla!? Begge tåkelysbryterne har komplett ledningsnett fra bryterne å innover i dashen. Dvs, begge bryterne lyser grønt / orange. Og som sagt lengre opp: Og da jeg satte på en strømtyv på strømmen som går FRA bryteren inne i kupeen og kobla på ei pære.. så lyste den , og slukka når jeg slo av brytern Hmmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 29, 2009 Når du skrur på bryteren til tåkelys bak, (orange) blir det da lys i tåkelysbryteren til framme (grønn)? Nei Du sier det er bare 4 ledninger i denene 5pins kontakten? Hva mangler? Om jeg ikke tar helt feil så skulle det jo være jording, pluss til tåkelys, fjernlys, nærlys og park der? Var ute å sjekka nå.. På førersiden er det 5 ledninger. Jeg testet med frem til å finne ledningen til tåkelysa men det er somsagt ingen strøm i de. Men det er på passasjersiden det er kun 4 ledninger. Å ettersom nær,fjern og parklys fungerer der, så mangler det ledning for tåkelys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 29, 2009 Og da jeg satte på en strømtyv på strømmen som går FRA bryteren inne i kupeen og kobla på ei pære.. så lyste den , og slukka når jeg slo av brytern... Da har du koblet deg direkte inn på strømmen som skal styre av/på til rele'et. Derfor lyser det. Rele nr 10, mangler? Har ikke min bil her akkurat nå så blir vanskelig å sjekke, men om du drar på møller og kjøper dette rele'et så vil jeg tro at du har strøm i den ledningen på førersiden. Det du da gjør er at du legger bare en ledning fra det ene tåkelyset og over til det andre for å løse problemet med den manglende ledningen på passasjersiden. Eventuelt kan du legge deg en ny ledning fra bryteren i kupe' og til et rele i motorrom på samme vis som om du skulle lagt opp til 1000metringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 29, 2009 Ja, det manglet.. Og det var heller ikke noen "kobling" som man skal sette rele`et i der heller Har relè liggende Så får vel bare legge opp nye ledninger ja.. Er jo ikke værre en det såklart.. Men vil ha det litt ordentlig når det uansett skal ligge der:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...