#1 Skrevet Mai 7, 2009 Hei. Noen som vet hvor mye man kan senke en audi a3 05 mod? Har montert justerbare demp å ferer fra TA Tecnisk,har justert de ca 3 cm fra orginalhøyde. Nar jeg kjøre i fartsdumper så hører jeg subbelyd fra bakenden. Er jo masse plass i hjulbuen. Kjører på 18 tommer med 225.40 dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2009 Se hvor den subber da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2009 Ha ha.vanskelig når man sitter i bilen.... Kan jo få kjærringa til å springe bak da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2009 Hvilket innpress har du på felgene? Har du justert camber? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2009 40 innpress,nei har ikke justert camber enda. Fikk feil fjærbeinstag til de fremre demperne,skal monter de i dag :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2009 Det er bare å se på dekket evt inni hjulbuen hvor det er "polert" rent. Det er helt sikkert noe plast inni hjulbuen den tar imot. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 7, 2009 Hei Kim og velkommen på forumet... Det kan være at det subber innvendig siden justerbare fjærbein er noe tykkere enn de orginale... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 7, 2009 Takk for det.:-) Har du tips på hva jeg kan kjøre? Spcere? Ser ingen plast inni hjulbuen nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 7, 2009 Hvis den subber i fjørbeina kan du space ut noen få mm så du går klar ja ..=) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 7, 2009 ok,prøver i morgen..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 7, 2009 Dersom den kun subber ved moderat til kraftig fjæring, kan det vel ikke være fjærbeina? skal ikke de stå stille i forhold til navet da?? hmm... Selv om det ikke er plast innerskjermer, blir også metallet rent og blankt når hjulet subber borti... Har du hengerfeste? prøv å jekk ned bilen bak for å se hvor det blir trangt? evt over en smøregrav? du kan jo hekte på en henger med mye vekt på kroken også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 7, 2009 synes det er rart ja...er jo et hav av plass inni hjulbuen. Har jo bare senket bare bilen 3 cm,demperne kan jeg juster ned til 6 cm. Subbingen blir værre med flere i bilen,og i svinger der veien er ujevn. Når jeg trykker ned ved støtfanger,klarer jeg så nesten ikke å rikke bakenden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 7, 2009 Sitter en skrue opp i bakkant på hjulbuen, prøv å fjerne den du:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 7, 2009 Samme med A6 min å det.. ikke senket men har 245.35 19 rundt hele, subber i når jeg kjører normalt i skarpe svinger å i dumper i veien, er det skruen på bakkant av hjulbuen min å mon tro?? ser ikke noe på innerskjermene, kan dekkene ta i plast skålen på selve demperen?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 8, 2009 Nå har jeg prøvd nesten alle muligheter!!!subber enda,fra felgen og opp til bakskjerm er det 9cm. Noe som sier at det god plass fra dekk til skjerm. Dette senkesettet har jeg justert til 3 cm senking,men kan max senke 6 cm.Er det ikke flere som har senket bilen mere en dette da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 8, 2009 Du ser ikke hvor det subber? Burde være noe merker et sted.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 8, 2009 selvom det er mye klaring fra midten av dekket og opp så er det ikke nødvendigvis god klaring i kantene....du må prøve og se for deg hvordan hjulet beveger seg...og som sagt før....ta av dekket og studer om du kan se noen unormale slitemerker noen plass, gjør du det så vet du hvertfall ca. hvor i hjulbuen du skal se etter slitemerker finner du ikke slitemerker på dekket så må du bare legge hode inn i hjulbuen med en lommelykt eller lignende og bare kikke (husk og kikke på disse fjørbeina og selve fjæra osv og.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 8, 2009 Har funnet ut at det er merker på kanten av dekken,ser ut som skjermen som tar imot. Men synes det er merkelig,når bilen står stille og jeg presser bakenden ned,er det nesten ingen vandring. Kan presset på bakenden bli så mye mere når man kjører? Bør jeg bruke felger med annen innpress? Er jo orginal innpress på felgene mine nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 8, 2009 Da er det bare å valse da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...