#1 Skrevet Mai 7, 2009 Heisann. Har kjøpt meg ny rotor og fordelerlokk, men jeg får ikke ut den gamle rotoren? Noen som veit hvordan man får den ut? Jeg trodde nemlig at man bare skulle dra den ut, men den sitter som f*** og litt til. Noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2009 rotoren skall bare draes av. har hørt snakk om at noen rotere er limt fast. Menn alle rotorer jeg har tatt av har jeg bare dratt dem rett av .Knus denn ;)hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2009 På 16V er rotoren faktisk limt originalt. Der står det i Haynesboka at den må knuses. Slik gjøres f.eks. med en vannpumpetang og litt sart utførte klemmebevegelser, så blir det så bra så atte'. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2009 men gud bedre, da må den limes på igjen da..? Hvordan lim skal det brukes der da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2009 Blås i lim. Bare trykk den nye rotoren skikkelig på, så blir den der. Har aldri limt på 16V'en min. Ingen av 8V-motorene jeg har satt fingrene i har hatt limt rotor (men den kan sitte hardt om det er lenge siden den var bytta sist). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 7, 2009 Yes, men det var jo en grei forklaring på det problemet. Jeg får stikke innom lokale vw-forhandlern i morgen og spørre om litt hjelp, de er veldig entusiastisk innstilt med en gang jeg kommer med den bilen, så det ordner seg Takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 8, 2009 Jeg hørte angående den rotoren på en vw forhandler i nærleiken her i stad og de mente den absolutt ikke hadde vært limt eller skulle vært limt, men heller at den bare hadde satt seg fast med årene. Videre anbefalte de meg at jeg skulle smøre litt olje på den før jeg satt den inn (den nye altså). Og at jeg skulle ta en kjapp dusj med 5-56 inni fordelerlokket. Stemmer dette? Det har sikkert ikke så fryktelig mye å si, men jeg ble plutselig veldig usikker her nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 8, 2009 du må ikkje ha olje på tappen til rotoren, det er bare den skal gli lettare på, skal du bruke olje så skal du bruke coil olje, viss ikkje så kan du få kast i colien;);)hehe tog du ann?? 5-56 hjelper mot fukt, men 2-26 er elektrospray som hjelper mot fukt og betre kontakt, men 5-56 er lika bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...