#1 Skrevet Mai 7, 2009 Har akkurat fått byttet dieselpumpe her om dagen og når jeg hentet bilen etter den hadde vært å blitt kodet opp mot startsperre fikk jeg plutselig ett problem, bilen låste seg i ett gir og bare ble der? Når jeg stopper og starter bilen er det helt fint igjen...det skjer under kjøring med lav hastighet og kun da...noen som har vært borti dette, er det oljebytte som er på tur eller er det ny kasse mon tro.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2009 Kan være multifunksjons bryteren som sitter på kassa som kødder. Få tatt et feillager og se om den dukker opp der, er ganske krunglette og bytte.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2009 Feillager?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2009 Feillager?? =Diagnose. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2009 Åhh, ja det er gjort men tror ikke det kom opp noenting.....har en ABS som krangler for tiden men det er jo ike en hemmelighet, men den har jo køddet lenge uten at girkassen har tullet....virker som kassen bare låser seg/går i nødmodus for så å bli ok om jeg stopper bilen og starter igjen.....håper det hjelper å bytte olje, er på høy tid iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2009 ingen som har gode ideer? Har bytta olje og kasse oppfører seg akkurat likens......under vanlig kjøring er den ellers meget bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2009 Dårlig håndverk ifm skifte av pumpe, gå dit og klag. Slike feil som oppstår samtidig med motorreparasjoner kommer ikke tilfeldig. Det kan vøre et blindspor å lete etter "vanlige feil" som oppstår som følge av drift. Mange ting som kan ødelegge for slik kasse, feks dårlig kontakt i ledninger til styring av motor. Sikker på at det er korrekt pumpe, korrekt programmering eller at alle kabler som har vært av har blitt montert? Her er det muligens noen ledninger som ikke er satt skikkelig på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 13, 2009 Dårlig håndverk ifm skifte av pumpe, gå dit og klag. Slike feil som oppstår samtidig med motorreparasjoner kommer ikke tilfeldig. Det kan vøre et blindspor å lete etter "vanlige feil" som oppstår som følge av drift. Mange ting som kan ødelegge for slik kasse, feks dårlig kontakt i ledninger til styring av motor. Sikker på at det er korrekt pumpe, korrekt programmering eller at alle kabler som har vært av har blitt montert? Her er det muligens noen ledninger som ikke er satt skikkelig på. Ja nå har jeg byttet olje/filter på kassen, aldri hatt problmer med den før....Nå har jeg levert bilen til de som byttet pumpen og sagt ifra at den var ikke sånn før....håper de finner ut av det.....merkelige symptomer da, girer som en drøm, men kommer du rullende i ca 30kmh så går kassen i nød.....på landeveien er det ingen symptomer..... Har lest 77 sider på engelsk og lest mye på nett, helt svimmel.....nå er jeg lei: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 14, 2009 Dårlig håndverk ifm skifte av pumpe, gå dit og klag. Slike feil som oppstår samtidig med motorreparasjoner kommer ikke tilfeldig. Det kan vøre et blindspor å lete etter "vanlige feil" som oppstår som følge av drift. Mange ting som kan ødelegge for slik kasse, feks dårlig kontakt i ledninger til styring av motor. Sikker på at det er korrekt pumpe, korrekt programmering eller at alle kabler som har vært av har blitt montert? Her er det muligens noen ledninger som ikke er satt skikkelig på. Da er vi kommet litt lenger, feilmeldingene som kommer blir ikke generert i girkassen, så da er det nok som du sier dårlig håndtverk ett sted mellom pumpa ble satt på og bilen ble kodet opp på nytt, eller det er feil pumpe på bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 18, 2009 Der var det fiksa............verkstedet ville ikke høre men etter de tok ny laining av pumpa igjen virka alt igjen....jippi...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...