#1 Skrevet Mai 7, 2009 (endret) Ja, de er vel kansje billigere å tune en Audi sine motorer? Ikke vet jeg, men det ser ut til å rive godt, med interiør og greier. Class Winner: Chris Green ’02 Audi - 9.840 @ 235 km/t After sitting out a couple of years, Chris Green decided to take the powerplant from his race-proven Jetta and put it into an Audi chassis and chose the NSCRA’s season opener to make his statement in the South Florida Turbo Street class. Green’s drag racing experience and expertise paid off as he piloted his Audi over Gregory Morris in round one, Pete Soto in round two, and Silvio Leal in the final round. The South Florida Turbo Street Class had 10 racers in its debut with cars ranging from Nissan 240 SXs to Lexus GS’, EVOs and even a brand new 2009 GT-R. Congratulations to Chris Green on his win and a successful debut to his new race car. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4374473&page=1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2009 Så ut som den gikk godt den der gitt saug seg hvertfall skikkelig nedåt bak.. Men du vet, Audi skal ha 5 sylindre dem vettu og 20 ventiler! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2009 Ja, asså jeg liker jo de Audi motorene. Og de er jo sjukt bra. Lettere sikkert også. Men vil mest poengtere at det finnes alternativer, som kansje burde vurderes? Meninga med posten er vel bare å vise, at det lar seg gjøre med VR6 også, hehe. Men ja Roger jeg hører hva du sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2009 Hvordan er tilgjengeligheten på vr6 motorer av riktig type og deler og sånn da? Til i5 20vt så kryr det jo av både bolt on deler og motorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2009 Hvordan er tilgjengeligheten på vr6 motorer av riktig type og deler og sånn da? Til i5 20vt så kryr det jo av både bolt on deler og motorer Man kan jo tenke slik: Hvorfor i all verden skal man putte en tung diger VR6 motor oppi en Audi, da man kan kjøre like fort med I5 20VT? Vel, iallefall i USA så er tilgjengligheten litt annerledes en i Europa på Audi motorer vs VR6 motorer. Derfor? Her til lands kryr det vel også av VR6 motorer, og tuning delene kjøpes fra USA. Prisene er slettes ikke ille synes jeg. 034 selger komplett brakett sett til 1500usd mener jeg å huske, fra VR6 til 01E. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 22, 2009 http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=4397857 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 5, 2009 (endret) En video til fra bilen. Kvartmila på 9.7 og 236.5 km/t http://www.youtube.com/watch?v=VmI2I2aIyYI Precision 67mm turboen har blitt en favoritt blandt mange VR6 tunere. Mye brukt på BMW også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 6, 2009 (endret) Eller hvorfor ikke bare bygge på en 4er?? mindre vekt i snuten,bedre kjørbarhet? Jeg ser ingen assosiasjoner med B5 og audi femmer,en A4 er understyrt nok som den er Men om man skal kjøre drag så blir det jo fort noe annet.. Flytta jo på seg denne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 6, 2009 Man kan jo tenke slik: Hvorfor i all verden skal man putte en tung diger VR6 motor oppi en Audi, da man kan kjøre like fort med I5 20VT? fordi man i Norge slipper litt lettere unna med motorer som allerede er levert med turbo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 6, 2009 fordi man i Norge slipper litt lettere unna med motorer som allerede er levert med turbo Du gjør jo ikke det. Bygger man banebil må man opp med motoren uansett. Og da er det jo ikke noe mer eller mindre jobb å overlade en VR6 motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 6, 2009 2,2 20v turbo er en meget sjelden motor i Usa. Derfor bruker de ofte VR6 og gjerne 10vt motorer i Audi. Husker jeg prata med Javad på 034 å han sa at en 2,2 20vt motor gjerne kunne koste 10 tusen dollar !!!!! Mens her på berget får man en slik en for en fjerdedel av prisen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 7, 2009 Du gjør jo ikke det. Bygger man banebil må man opp med motoren uansett. Og da er det jo ikke noe mer eller mindre jobb å overlade en VR6 motor. Det er nå så, da sikter du til det tekniske ved å bygge "stor-motor". Der er jeg enig i at VR6 kanskje er et lite trådd område her i Norge (meg bekjent iallefall). Men det jeg siktet til var - som man og ser veldig godt blant medlemmene her - at det i Norge kanskje er enklere ift EU/teknisk kontroll å bytte motordeler på motorer som er levert med turbooppsett fra fabrikk. Er vel mindretallet av 2.2T prosjektene her inne som er rene banebiler kontra trimmede gatebiler som ikke har alt i vognkortet? Ergo: man bør skjønne greia om man snubler over en VR6 med sneglehus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 7, 2009 (endret) Det er nå så, da sikter du til det tekniske ved å bygge "stor-motor". Der er jeg enig i at VR6 kanskje er et lite trådd område her i Norge (meg bekjent iallefall). Men det jeg siktet til var - som man og ser veldig godt blant medlemmene her - at det i Norge kanskje er enklere ift EU/teknisk kontroll å bytte motordeler på motorer som er levert med turbooppsett fra fabrikk. QUOTE] At det er enklere ja, ingen tvil. Enig med deg der. Jeg tenkte mest på banebil jeg. Putter ikke VR6 i en 2.2T som du kjører på skilt:) Det er vel litt unødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 26, 2012 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...