#1 Skrevet Mai 7, 2009 Hei nå har oljesensor symbolet i a4 pipi og lyst en god stund og begynner og bli litt lei av det da det ikke er mulig og se utetemp og det blir disko når det trengs bensin. Så det jeg lurte påer om den sensoren er noe som pleier og ryke eller om det bare er en kontakt som er litt løen? Og hvor sitter den? mvh marius 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2009 oljenivå sensor om du har det.. sitter skrudd under bunnpannen på motoren:) kansje slått nedi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2009 oljenivå sensor om du har det.. sitter skrudd under bunnpannen på motoren:) kansje slått nedi? Er bilde av den "oljekanna" og det står sensor under og den forsvinner ikke. Men det som er , er at den kommer og går litt som den vil så det er nok dårlig kontakt et sted. Men hvordan ser den ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2009 er vel bare oljetrykksensor på a4 2000 mod vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 8, 2009 Hallo mann. Du driver vel ikke og kjører rundt med olje trykk lampen tent? Denne kommer opp når oljetrykket blir for lavt. Er vel oftere tett suge sil til oljepumpa, enn sensor feil på disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 9, 2009 Flotte greier det hehe men er det noe som kan fortelle meg hvordan den ser ut og hvor den sitter? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 9, 2009 I denne tråden finner du info: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=152988 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 9, 2009 du å bil da går aldri bra hehe men du burde få sjekka opp dette marius. kan jo hende det er noe alvorlig som noen antyder lenger opp her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 10, 2009 ok men først og fremst vil jeg gjerne ha svar på om det finnes en sensor det er mulig og sjekke uten og skru av noe som helst som heter bunnpanne???!... For jeg kan hverken en dritt om og skru bil og jeg er ikke lagd av spenn... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 10, 2009 få sjekka det fortest mulig. eller så skjer dette og DA blir det dyrt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 10, 2009 ok men først og fremst vil jeg gjerne ha svar på om det finnes en sensor det er mulig og sjekke uten og skru av noe som helst som heter bunnpanne???!... For jeg kan hverken en dritt om og skru bil og jeg er ikke lagd av spenn... Sitter en trykk sensor på innsugsiden mot torpedo veggen, går ei blå ledning inn på om jeg ikke husker feil. Men er vel ikke umulig at det er oljepumpen din da å dårlig trykk.. nok olje da? bør værtfall ikke kjøre rundt med den før du har fått sjekket det opp!!! Kan også vær at silen i pumpen er tett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 10, 2009 Den er stapp full av olje, men den lyser ikke konstant da, den kommer kommer ikke opp hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 10, 2009 stapp full som i alt for full eller slik det skal vær? kan jo sjekke om det er dårlig kontakt på kontakten som går inn til trykk sensoren. evt brudd i ledningen.. Kan jo og prøve å koble på vag-com for å se om du har noe feilkoder på den Lyser den ved kald motor? eller er det kun når den er varm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 11, 2009 stapp full som i alt for full eller slik det skal vær? kan jo sjekke om det er dårlig kontakt på kontakten som går inn til trykk sensoren. evt brudd i ledningen.. Kan jo og prøve å koble på vag-com for å se om du har noe feilkoder på den Lyser den ved kald motor? eller er det kun når den er varm? Den er så full som den skal være hehe:p Nja det er vel ikke noe forskjell på når den lyser eller ikke. Både på kald og varm vil jeg si:) Jepp var igrunn tanken det om jeg hadde visst hvordan den så ut og hvor den var:) får bare prøve meg fram:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 11, 2009 Prøv heller å få sjekka oljetrykket først. Å kjøre rundt å tru du har kontaktfeil er ikke så hyggelig om det faktisk er lite oljetrykk. Stoler aldri på ymse ledninger i en bil... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 11, 2009 Den er så full som den skal være hehe:p Nja det er vel ikke noe forskjell på når den lyser eller ikke. Både på kald og varm vil jeg si:) Jepp var igrunn tanken det om jeg hadde visst hvordan den så ut og hvor den var:) får bare prøve meg fram:) står rett over olje filteret.. kan muligens få ordna et bilde seinere om du trenger. Men du bør sjekke fort om du bruker bilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 12, 2009 Fingret litt på en ledning og en kontakt nedi der, og siden har jeg aldri hatt så mye OK i minichecken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...