Mulig å koble ut haldex på S3?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å koble ut noe (sikring/sensor e.l.) slik at 4wd ikke aktiveres på S3?

Grunnen til at jeg spør er denne videoen:

Viser noe som ser ut som en S3, men som kun drar på 2 hjul... Det som gjør meg usikker er bredden på hjulbuene, med mindre man valser så får man ikke "S3 hjulbuer" på A3... i alle fall ikke bak...(?)

Hvis dette er en S3, hvorfor måle effekten på kun 2 hjul? Bare for å slippe noe av drivverkstapet og få mest mulig effekt på papiret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare.. Hvorfor koble ut?

Vil du også bare drive foran? (er det ikke heller noen svensker som tilbyr "omprogrammering" av haldexen, så den kan drive 40/60 eller noe. Vært borti det på TT i hvert fall! Det er jo gromt... men å gå tilbake til 2x4 skjønte jeg ikke hensikten med

(kanskje det bare er pga videoen du spørr)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare.. Hvorfor koble ut?

Vil du også bare drive foran? (er det ikke heller noen svensker som tilbyr "omprogrammering" av haldexen, så den kan drive 40/60 eller noe. Vært borti det på TT i hvert fall! Det er jo gromt... men å gå tilbake til 2x4 skjønte jeg ikke hensikten med

(kanskje det bare er pga videoen du spørr)

Hehe, ja det er kun pga videoen jeg spør, jeg nekter å kjøre grevling igjen;)

Det finnes en haldex controller ja:

http://www.awesome-gti.co.uk/product.php?xProd=3850&xSec=389

Etter hva jeg har hørt så kan du fordele opp til 53/47 foran/bak, men er usikker på om det er riktig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man kan vel ikke få mer drift bak enn foran på grunn av at motoren er tverrstilt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haldex kan faktisk levere helt opptil 100% bak:)

ifølge Haldex kan inntil 50 prosent av kreftene overføres når for- og bakhjul arbeider på underlag med lik friksjon. I ekstreme tilfeller der forhjulene overhodet ikke har grep, kan imidlertid inntil 100 prosent av kreftene faktisk overføres til bakhjulene. Dette gjelder alle de fire Haldex-generasjonene.

Kilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når vi er inne på Haldex, noen som har en formening om drivverkstapet på Haldex 1.gen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nappa et hakk på handbrekken så har du kun forhjulsdrift på orginal Haldex. Men ser ikkje grunnen til at dem gjer det her på en 4-hjulrulle da: klø :

Her er en artig video med samme Haldexsystem men litt modda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det skal være ei sikring du tar ut, så kobler du ut Haldex bak. Har lest om dette for noen år siden. Folk som benket R32 kun med fwd, og hadde da tatt ut ei sikring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok... merkelig! skjønner ikke poenget med å benke en 4wd på bare 2 hjul...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok... merkelig! skjønner ikke poenget med å benke en 4wd på bare 2 hjul...

Er ikke alle som har 4wd rulle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.