Anbefalte innlegg

Sliter med kjølevæske-lekkasje på en 98.mod VW Sharan 1,9 TDI. Fylte på kjølevæske i går kveld, og etter 1,5 timers kjøring i dag, var det så godt som tomt...Hva kan det komme av?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt det samme problemet på en tidligere bil...da var det vannpumpa som var gåen...da lakk det under pumpa så jeg så det ikke...men kjør bilen din til et sted som det er tørt så lar du den stå til den blir kald så ser du om det pipler ut noe sted...

sier ikke at det er det altså men var hvertfall det på min..

Kan jo være lekasje i radiator..eller vannslange osv også..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes pumper til dette formålet, ved at man pumper trykk på kjøleanlegget og dermed ser hvor vannet tar veien.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at det er rød kjølevæske på bilen din. Da er det temmelig lett og se hvor det kommer, den danner en hvit saltaktig guffe når den tørker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sliter med kjølevæske-lekkasje på en 98.mod VW Sharan 1,9 TDI. Fylte på kjølevæske i går kveld, og etter 1,5 timers kjøring i dag, var det så godt som tomt...Hva kan det komme av?

 

Når jeg jobbet på vag verksted var jeg ute for å bytte ekspansjonstanken endel ganger..

da den "gikk opp" i liminga på midten.. lekasjen var somregel bak dekselet slik at det var vanskelig å se den..

Det var litt avslørende å se det siden kjølevaken bare forsvandt til den var under midten på beholderen.. det er vell noe unde min viss jeg ikke tar feil..

Ellers har det vell blitt byttet en og annen toppakning og en og annen vannpumpe på de og..

MEn tenkte jeg vertfall kunne gi en liten lyd om ekspansjons tanken da det er det enkleste å bytte...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen vært på verksted i dag, og de finner ingen lekkasjer. Vannpumpa ble byttet i sommer samtidig som reg.reim skifte. De så det også som lite sannsynlig at det var toppakningen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.