Anbefalte innlegg

heisann.

Har fått litt hodebry med dama sin polo. Den må nå fylles på med ny kjølevæske hver 2 dag... Og jeg skjønner ikke hvorfor!?

Helt ny vannpumpe, termostat hus, og termostat. Ikke noe vann i blokka, og den koker ikke. Alle slangene er tette. Har ikke sett om det kommer ut fra kjølevæske beholderen, men dama nevte noe om det.. Men et sted forsvinner vannet. En som dama kjenner nevnte noe om "ventil for system trykket", men jeg vet ikke hvor den evt er.

Kan det være denne som er problemet, og hvor finner jeg denne ventilen?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet? =/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventilene som opprettholder trykket i kjølesystemet er plassert i lokket på ekspansjonstanken. Ta det av studer undersiden av lokket så vil du se at det ikke bare er et tett lokk. To ventiler her som skal åpne og stenge på et gitt trykk. Den ene slipper ut luft da trykket i anlegget stiger ( motor varm ) den andre slipper inn da trykket synker ( motor kald ).

Er ventilen som skal slippe trykket ut defekt, kan det hende trykket blir så høyt at vannet klarer å presse seg ut av gjengepartiet på ekspansjonslokket. I så tilfelle burde du kunne kjenne at vannslangene er STEINHARDE ved varm motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp-pakning er det første jeg tenkte på.

Sjekk fargen på eksosen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke topp pakningen... det vet jeg. Men kan hende det er denne ventilen på lokket..skal sjekke den ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.