Rakling\synging på 1 gir. 200 20v

Anbefalte innlegg

Helt siden jeg kjøpte bilen så har 200`n rakla\syngi littegrann på 1 giret. Jeg har ikke brydd meg så mye om det, men ettersom jeg har fått opp dampen litt på maskineriet har nå lyden blitt litt mer "intens" : eek :

Jeg tror også lyden har "spredd" seg en smule over på 2 gir..

Kassa fungerer ellers utmerket, girskift går knirkefritt uten skraping og alt ser ut til å være "normalt"..

Så spørsmålet er:

Har noen her erfaring med hva som er i ferd med å skje? Hvis det først ryker, vil det stå børr? Eller er det sannsynlig at kun 1 giret forsvinner? Jeg tenker da mest på at det er kjipt å bli stående et sted med totalhavari og ingen mulighet til å kjøre hjem :o

Vet det er vanskelig å si noe om dette, men hvis noen av dere har litt erfaring med girkasse ulyder så er det bare å fyre løs :)

Edit: jeg skal prøve å få bytta girolje i morgen, det vil vel ikke gjøre det værre ihvertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta girolje i dag, men kan ikke si at lyden forsvant akkurat : bh :

Det kom ikke noe metallspon ut da jeg tappa olja, og den så forsåvidt fin ut..

Da kjører jeg til det knekker!Slepetau ligger klart baki : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitte drev i 1.gir?

Hadde det vært synkring, så hadde det fort vært tungt å gire og lager hadde vært der hele tida uavhengig av gir, men kanskje turtall.

Det er hvert fall mine tanker :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitte drev i 1.gir?

Hadde det vært synkring, så hadde det fort vært tungt å gire og lager hadde vært der hele tida uavhengig av gir, men kanskje turtall.

Det er hvert fall mine tanker :)

sånn er min kasse iallefall,lyd hele forbanna tiden HELT til jeg tar clutchen inn,da forsvinner raslingen,.Hvilket lager er dette som lager lyd`?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har litt lyd i fra 1. giret mitt eg også på s2'en, men merker at når eg trekker girspaken ørlitegranne mot meg så forsvinner lyden helt. mistenker at kanskje shalteoverføringen ikke er riktig justert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også lyd i kassa mi.. Er fra 3 til 6 gir det da. Blir borte over 2000 rpm. Mistenker at det er noen lagre som har gått: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.