Reparasjonslakk til steinsprutskader

Anbefalte innlegg

Hei

Husker jeg rett at Møller selger reparasjonsakk til steinsprutskader? Noen som evt. har en pris eller ett alternativ til den Møller selger?

 

Har noen små steinsprutskader her og der som hadde vært greit å "flekka" i før man polerte over..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkstift fra møller.

 

Kjøper etter lakk kode, om de ikke har den inne skaffer de den etter ett par dager. betalte vell litt over 150,- for den hos møller.

 

de selger også lakkbokser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkstift ja.. Er det kurant å bruke egentlig?

 

Så en tråd her om ett middel man kan bruke til å fjerne overflødig..

 

Blir lakken helt fin etterpå, og hvordan er levetiden på det man flekker i egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte nylig en hos Møller, kosta 60kr etter rabatt.

Jeg skal ta hele panseret mitt nå i løpet av sommeren. Da skal jeg dryppe i lakk, så våtslipe med 3000papir og polere opp etterpå. Jeg har fått dette demonstrert på min bil og det lot seg polere opp for hånd uten problemer.

 

Til slipejobben:

http://godkjemi.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage-ask.tpl&product_id=443&category_id=53&option=com_virtuemart&Itemid=1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har flekka noen små steder på min Golf med rep. lakk fra Møller.

Synes det fungerer helt ok, resultatet blir bra etterpå, men ta ikke for mye lakk på kosten om gangen.

En må helt nærme for å se at det er lagt i rep lakk der.

Er overflaten jevn uten skarpe lakk-kanter blir det bra.

 

Kjøpte en sprayboks på Møller også i originalfarge, den er uåpnet enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

brukte en meget finhåret og smal pensel til hobbybruk da jeg flekka i, fungerte meget bra. Penselen i rep-kittet er altfor drøy!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man bruke dette til å fikse riper og? Har ett par stygge riper på siden av bilen.. Tror det er noen møkkamennesker som har slått opp døra inni parkeringshus..

 

(kjenner pulsen stiger noen hakk i sinne bare jeg tenker på at det faktisk er folk som gjør det)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker alltid en synål når jeg legger i stensprutene,da får man lagt det skikkelig inni alle kriker og kroker. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke dumt! :) Men nå snakker du vel ikke om den "stiften"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke dumt! :) Men nå snakker du vel ikke om den "stiften"?

 

Jeg bruker den stiften jo,bare rister den GODT.Også bruker jeg en nål til og legge i base og klarlakk med. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og, er du nøye og stø på hånda klarer du fint å legge i riper på en ok måte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult! Skal stikke oppom Møller og bestille eller kjøpe..

 

Er vel sikkert genialt å gjøre dette før man polerer opp bilen..

 

Men er dette i prinsippet lakk? Helt vanlig lakk liksom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vanlig org.lakk, ja.

Eske med basecoat og klarlakk.. -Sånne neglelakk-flasker med pensel på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner skjønner.. Ser for meg at det kan være vanskelig å legge i små riper da ja, men har lyst å prøve uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv "Langka blob eliminator". Fyller steinspranget eller ripen slik at det blir litt for mye lakk i skaden. Bruk så langka for å fjerne overkuddet etter at det har tørket. Fungerer brillefint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv "Langka blob eliminator". Fyller steinspranget eller ripen slik at det blir litt for mye lakk i skaden. Bruk så langka for å fjerne overkuddet etter at det har tørket. Fungerer brillefint.

har du testa langka??

er veldi intresert i å finne ut om dette egentli funker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.