#1 Skrevet Mai 9, 2009 (endret) Hei eg har en ulyd i Roccoen min som eg ikke finner ut av: bh : lyden kommer kun ved sving til høyre. tenkte først drivledd så eg byttet da dette ,men lyden forsvant ikke: klø : Kan høres ut som en type skrape gnurelyd som følger hastigheten gnur gnur gnur gnur liksom:p Kan dette komme fra girkassa? diffen? noen som har verdt borti lignende ? evt tips til hva eg bør sjekke? ops bilen er senket typ 90mm-100mm sjekket om drivakslingen på venstre side hadde subbet ,men kan ikke finne tegn på det. Normalt er det jo høyre drivaksling som subber i vangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 9, 2009 Nå har jeg bare hatt problemer med høyre aksel i form av at den har vært for lang. Dermed har det indre leddet vært strukket maks og akselen har gnagd på drivakselflensen (eller medbringeren, som man også kaller den). Resultatet over tid er maltraktert simmerring og lekkasje. Normalt har jeg aldri hatt slike problemer på venstre side, men med såpass senking og forhåpentligvis en del negativ camber er ikke toleransene til drivakslene helt som før;). Jeg ville ha jekka opp bilen, satt den på klosser, krøpet under og kjent etter om det er muligheter for spill i akselen i dens lengderetning. Noe må det være, hvis ikke er det ikke plass til at understellet kan fjære. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 19, 2009 Hjullager ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 19, 2009 Hjullager er mitt forslag... Hatt samme greia på golfen... U lyd når man svinger til ene siden, men ikke når man svinger til andre... Kommer vel av at man legger press på hjullageret når man svinger ene veien, og lyden blir borte, svinger man andre veien blir presset borte og lyden kommer tilbake.. Eller omvendt:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 19, 2009 Hjullager ? Hjullager er mitt forslag... Hatt samme greia på golfen... U lyd når man svinger til ene siden, men ikke når man svinger til andre... Kommer vel av at man legger press på hjullageret når man svinger ene veien, og lyden blir borte, svinger man andre veien blir presset borte og lyden kommer tilbake.. Eller omvendt:P Takker for forslag men eg vet såpass om bil og lager at eg kan si at dette ikke er hjullager lyd virker som det kommer fra girkassen/diff lager lyd begge veier nå. skal sette i 16v motor og kasse snart så håper lyden forsvinner da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...