Anbefalte innlegg

Hei! jeg lurte på om noen vet hva slags bolt sirkel det er på den nye polo'n, finner ikke ut av om det er 5x 100 eller 5 x 112... og eventuelt hva ET man kan bruke.. ET45? 35?

hva størrelse på felg er ok å bruke? er 7x 16 et ok alternativ?

 

kommende polokjøper!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polo 9n og 9n3 har 5x100.(2002 -2009). 7,5x17 ET 35 med 205/40 passer som fot i hose!

 

Er det den nylanserte Poloen som ikke er i butikken ennå du snakker om, så vet jeg ikke.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polo 9n og 9n3 har 5x100.(2002 -2009). 7,5x17 ET 35 med 205/40 passer som fot i hose!

 

Er det den nylanserte Poloen som ikke er i butikken ennå du snakker om, så vet jeg ikke.. :)

 

er den nye polo'n som blir lansert i september jeg snakker om ja.. ;) men hvis jeg ikke tar helt feil så har den samme hjuloppheng.. men byner værtfall å kikke etter felg med den dimmen jeg... =) vet du noe om åssen 205/40 er å kjøre med? sporer det mye? åssen er det eventuelt hvis man senker bilen?

 

Edit:

7,5x17", ET 48, 5x100

vil dette funke? eller hva krasjer her? siden feil ET.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten å vite noe sikkert så vil jeg tippe at den nye Poloen kommer med 5x112 boltsirkel.

Såvidt jeg vet kommer den bl.a. med uavhengig fjæring bak som Golf/Touran osv.

 

Dekkdimensjonene blir ihvertfall hakket større enn dagens:

185/60R15

195/55R15

215/45R16

Vil tro 17" blir 215/40R17.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey, takk skal du ha andreas, det er jo samme hjul størrelse som på golf 2 jo :P har selv 195/55R15 på min jetta 2 =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/35-17 er midt i blinken :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro at nye Polo er hakket større en den gamle og vil passe perfekt med 18". Får den 5x112 er det jo et hav av frekke OEM felger i både 17" og 18" som passer på den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehehe, skulle gjerne hatt både 17" og 18" men da mente vist fattern at jeg ikke hadde fåd til å betale lånet + kvantumsrabbatt på forstillingsdeler hos møller! :P hehe.. er det virkelig så ille for forstillingen? eller er det bare bullshit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkdimensjonene blir ihvertfall hakket større enn dagens:

185/60R15

195/55R15

215/45R16

Vil tro 17" blir 215/40R17.

 

Correctomundo! :)

 

Her vist på nevnte 17" dim.

 

P3105390.jpg

 

Legger også til et bilde med 185/60R15 for good measure:

 

P3105385.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk skal du ha torstein, den var bare feeet med 17" tror det blir det! også må det nok bli rød bil asså.. den er en smule småfeit!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehehehe, skulle gjerne hatt både 17" og 18" men da mente vist fattern at jeg ikke hadde fåd til å betale lånet + kvantumsrabbatt på forstillingsdeler hos møller! :P hehe.. er det virkelig så ille for forstillingen?

 

Nei. Levers jo originalt med 17" så da er det ikke mye farlig å gå opp en tomme i diameter. Nya A4 f.eks får man med 19" originalt. Opp en tomme fra forige modell. Bilene blir større og får mer plass i hjulbuene. Her er det kvalitet på felger og dekk som avgjør, dessuten er det vel en del senkesett som utgjør større belastning for f.eks forstillingsdeler.

 

Har fatter mye erfaring med dette, eller er det kun god gammeldags holdning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Levers jo originalt med 17" så da er det ikke mye farlig å gå opp en tomme i diameter. Nya A4 f.eks får man med 19" originalt. Opp en tomme fra forige modell. Bilene blir større og får mer plass i hjulbuene. Her er det kvalitet på felger og dekk som avgjør, dessuten er det vel en del senkesett som utgjør større belastning for f.eks forstillingsdeler.

 

Har fatter mye erfaring med dette, eller er det kun god gammeldags holdning?

 

er vel mest god gammeldags holdning, men hvis den leveres med 17" så blir det definitivt det..

 

noe peiling på hva 35mm senking har av slitasje på en ny bil? coilovers eller insats fjører.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.