ET på 9x16 felger til Audi 90?! HJELP!

Anbefalte innlegg

Skal handle meg nye 9x16 felger. Men sliter voldsomt med å velge hvilken ET jeg skal/bør ha.

De forrige 9x16 felga hadde et 25. Da gikk felgen kant i kant med hjulbua og det gikk fint med dekkdimmen 205/45-16. Null subbing at all. Kjørte før det med 215/40 dekk og gamle dempere/fjører og det subba med følk baki. Men subber kun på venstre bakhjul pga panhardstaget. Nå er bilen senka 60/60(samme som med det gamle oppsettet) og er ganske stivt satt opp, både foran og bak. Så jeg håper på at ET 15 og 215/35-16 dekk skal gå bra rundt baut! Kan gjøre den stivere foran og bak hvis det trengs så. Men det jeg er redd for er om felgkanten skal subbe i skjermbua? Tidligere var det jo kun dekket som subba, men med ET 15 kjæm jo felgen 1 cm lenger ut enn tidligere!

Hjulbuene er forresten originale! Eneste som er gjort er å brette inn innerskjermen...

Noen med erfaringer på dette området? Byner å haste litt da je snart skal bestille felgene.:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du satser på ET15 er jeg sikker på at det er dekket og ikke felgkanten som vil subbe.

Jeg ruller på 9*16 ET15 på min coupe GT og måtte valse relativt hard for å få plass. Med ca 60-70 mm senk. Dekk er 215/40.

 

Tror jeg ville valgt ET25 og beholdt hjulbuene som de er. Eller gå for ET15 og heller valse mer med fare for at lakken sprekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du satser på ET15 er jeg sikker på at det er dekket og ikke felgkanten som vil subbe.

Jeg ruller på 9*16 ET15 på min coupe GT og måtte valse relativt hard for å få plass. Med ca 60-70 mm senk. Dekk er 215/40.

 

Tror jeg ville valgt ET25 og beholdt hjulbuene som de er. Eller gå for ET15 og heller valse mer med fare for at lakken sprekker.

 

Takker for svar Ole Håkon! :)

Så lenge det er dekket som vil subbe kan jeg leve med det ei stund. Men subber det på alle 4 hjul åt deg eller kun bak?

Hjulbuene skal valses med tida, det er nok nødvendig etter at justerbart kommer på!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.