a6 95 1,tdi som spiser reimer

Anbefalte innlegg

har en A6 1,9 TDI som spiser dynamo reimer. spises opp i innerkant. Noen som har noen tips ? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitt/skjev strammehjul, aksel eller strammer. eller at en av reimhjulene er skadet eller at de ikke står på linje.

Bare slenger ut noen forslag jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

glemte å legge ved at , strammeren er skiftet. kan ikke se no skade på noen av hjulene.

Er det noen fiks måte å sjekke om de står i linje ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett type strammer? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er prøvd 2 strammere , en fra møller og en fra oem. ved begge er det fortsatt spising av reim.

Er prøvd reimer av ulik kvalitet også , alt fra møller , biltema , meko. så tror ikke det er dem som er problemet heller.

skal se om jeg får tatt noen bilder av det.

Finnes det no måle instrumet for hjula der framme , type lasermåler , linjal , vater : faint :, trestokk. Eller noe som en kan se om de er rette eller ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville sett nøye på alle hjulene, en av de er mest sannsynlig skjeivt hjul og siden du har slitt ut flere stk stk å må det være noen små merker etter gummi i press mot det hjulet som er skjeivt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant tilslutt synderen , virker som hjulet som er montert på veiva har fått kast i seg.

Noen som vet ca pris på et nytt slikt hjul , er til dynamo reima 1z motor med servo pumpe dette.

georg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke det at reimhjulet på veiva har kast i seg, det er heller det at det ikke er brukt nok moment ved tiltrekking av bolten i midten. Dette er en strekkbolt som skal skiftes ved hvert registerreimsskift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.