Anbefalte innlegg

En av de forige eierne har tydeligvis lekt litt elektrikker og kabla om noe voldsomt. : bråk :

Har oppdaget krypstrøm som går over bagasjeromsbelysningen. 12v når luka er åpen, 6v når den er lukket og 3v når jeg har pirka ut sikringa. Har prøvd å dra ut alle sikringer på venstre side av rattet, uten å bli kvitt krypstrømmen. Har koblet fra selve lampen og låsen på bakluka uten at det hjelper. Merket meg også en ledning som var koblet til den ene lederen som gikk til bagasjeromsbelysningen hadde en avgrener som gikk til høyre baklykt. Prøvde også å koble av den og måle etter spenning. Ingen forskjell. Noen som har noen anelse hva det kan være? Evt. har flytskjema?

Når jeg dreiv å feilsøkte kom jeg over denne i venstre luke i bagasjerommet. Hva i all verden er det han har gjort her? : klø :

09052009495.jpg

For den observange kan se at 3 av ledningene forsvinner inn til lykta, 2 forvinner i taket og de har såvidt meg bekjent ikke noe med bagasjeromsbelysningen å gjøre. Den store røde er vel tilføringskabelen.

09052009496.jpg

Alle lys og slikt funker på bakluka, merklig nok.

Siden vi er inne på temaet ledninger og slikt. Noen som veit hvor sirenen for alarmen sitter hen? Alarmen på bilen gikk en dag her og siden har ikke den funket. Før lagde den en bertelyd hver gang jeg låste bilen, men det gjør den ikke lenger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oioioi... Burde nok ta en prat med forrige eier. Litt enklere å stille noe diagnose når du vet hva han har gjort og hvorfor.

Alarmtuta sitter imellom venstre bakskjerm og innertrekket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oioioi... Burde nok ta en prat med forrige eier. Litt enklere å stille noe diagnose når du vet hva han har gjort og hvorfor.

Alarmtuta sitter imellom venstre bakskjerm og innertrekket.

Takk for svar! Skal få sjekka opp den tuta :)

Har for øvrig sendt melding til forige eier og venter på svar. Hadde jeg hatt flytskjema, så skulle jeg alltids ha klart å tyde frem hva han har gjort. Er litt kjett å måtte demontere hele bilen for å feilsøke. Er noe med disse tyskerne å evige lag med plastdeksel... : mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en Bentley verkstedsmanual, den har alle skjemaer! (amazon.com etc.)

Har du ettermontert hengerfeste på bilen kan det være styring av lys det reléet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp en Bentley verkstedsmanual, den har alle skjemaer! (amazon.com etc.)

Har du ettermontert hengerfeste på bilen kan det være styring av lys det reléet..

Skal undersøke litt mer om den manualen ;)

Har fått svar fra forige eier:

Hei! Mye gammal moro altså? Nei, det er ikke jeg som er den "skyldige", men jeg vet at bilens første eier er/var bilstereofreak av en annen verden. Det har blitt meg fortalt at anlegget som tidligere satt i bilen hadde en pris på 200.000,- Trodde dog at alt var det var fjernet, inkl. ledninger. Hva som er gjort aner jeg ikke.

Så nå er jeg på saken med første eier. Er mye annet tullball enn det reléet også. Fant blandt annet en 20 kvadrat under baksetet som lå løst ferdig mantla, kobla til batteriet uten sikring. : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.