Demontere Dashbord Audi 80

Anbefalte innlegg

Heisann, har kommet over et interiør av den senere typen til 80avanten min.

Men problemet er at jeg har aldri demontert et dashbord før.

Noen som kan gi meg en grundig steg for steg demontering av dash bordet?

og et time-estimat for demonteringen? hehe

Og er det noe spesielt man må være obs på når man demonterer dørsidene? (det er el vindu og speil på de)

Marius

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde akkurat samme jobben i fjor sommer. Husker ikke steg-for-seg åssen jeg gjorde det, men det meste gikk veldig greit:)

Hvis du går på biltema eller torshow eller noe og kjøper deg en Haynes Service and Repair Manual til Audi 80/90, kan denne være til stor hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette på 80'n jeg hadde også. Husker ikke steg for steg, men gikk veldig greit:) Må av med rattet, ut med instrument hus, og ut med knapper og brytere og slik i midtkonsoll. Også ut med hanskerom og hylla under rattet. Også er det bare og lete etter alle skruene:) Mener og huske at det ikke var så mange. Noen på siden mot dørene, et par inni bak luftedysene i midtkonsoll og et par foran girspak.

Kan hende jeg har glemt noe her. Er ei stund siden jeg har gjort det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde dette på 80'n jeg hadde også. Husker ikke steg for steg, men gikk veldig greit:) Må av med rattet, ut med instrument hus, og ut med knapper og brytere og slik i midtkonsoll. Også ut med hanskerom og hylla under rattet. Også er det bare og lete etter alle skruene:) Mener og huske at det ikke var så mange. Noen på siden mot dørene, et par inni bak luftedysene i midtkonsoll og et par foran girspak.

Kan hende jeg har glemt noe her. Er ei stund siden jeg har gjort det.

OKay:) Men hvordan får jeg ut luftedysene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OKay:) Men hvordan får jeg ut luftedysene?

Du vipper de forsiktig ut :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- Ta av ratt og brytere rundt rattstamme, ta ut instrumentet.

-Ta av begge midtkonsollene (den rundt håndbrekk og den rundt girspaken) den rundt hånbrekket sitter i 2 skruer under askebegeret bak, og 1 skrue under et deksel i framkant av brekket. Da er også den rundt girspaken løs.

- Ta av knottene til varmeapparatet, bak her ligger det 2 skruer som løsner dekselet rundt. Bak dette dekselet er varmeapparatkontrolleren skrudd fast med 4 skruer, ta ut disse.

- Ta ut luftdyser i midtkonsollen, bak der er det 2 skruer, en i hvert hjørne. Samme er det i bunnen av midtkonsollen, 1 skrue i hvert hjørne. (sitter også en skrue i det lille rommet som passer til mobilen, som er rett over radioen, om du har dette) Når du har løsnet disse 4(5) skruene, så drar du ut hele midtkonsollen, løsne ledningene til alle bryterne.

-Ta av deksler/hylle under ratt-stamme, og ta av deksler/hanskerom på passasjersida

-Løsne skruene som holder dashbordet, det er 2 på hver side ut mot dørene, ligger bak et lite plastikk-lokk, bare vipp de ut. Det er også noen skruer i midten, bak der konsollen rundt girspaken er.

- så er det elektrisk, vet ikke helt hvordan andre har gjort det, men jeg tok ut alle ledningene i sikrings-tavla som kom fra dashbordet. I tilleg må du ta av noen ledninger som går til bremselys-giveren, til varmpeapparatet, og noen få som går ned i drivakselkanalen.

er sikkert noen ting jeg har glømt, men det meste sier seg egentlig selv når du får begynt på det;)

Det eneste jeg hadde problemer med var og få de elektriske på plass i sikringstavla, jeg merka jo seff ikke: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.