#1 Skrevet Desember 11, 2004 Hei jeg lurer på hvordan jeg kan få ut knekte skruer? Er det noen gode tips der ute? Jeg tenkte på og borre de ut, men jeg er redd for gjengene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2004 prøve å legge på en mutter å sveise den fast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 11, 2004 Gjenger kan gjenges opp igjen Hvor sitter skruen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 11, 2004 Hei En kjedelig sak de med knekte bolter. Prøv å få slipt/filt bruddet flatt merk senter på bolten med ein kjørner, bor så eit hull i bolten med ein mindre bor en inner diameter på gjengene. (slik at bolten blir hul, bor beint i bolten så skader du ikke gjengene) bruk så ein ”grispikk” el. Ekstraktorbolt i hullet for å skru ut bolten. Problemet med disse verktøyene er at de ekspanderer i bolten og dermed kan den sitte enda fastere. Sitter bolten veldig godt fast og er av liten diameter M5-M6 el. er dette enda vanskeligere. Bruk varme og rustløser (WD40) Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 11, 2004 Hadde sammen problemet med boltene i toppen på en boblemotor her for en ukes tid siden, prøvde da først med en "grisepikk" som selvfølgelig knakk inne bolten, deretter prøvde vi å sveise på en mutter, men av en eller annen grunn ville ikke sveisen feste seg til bolten. Så etter x-antall forsøk ga vi opp og borret opp bolten på nytt (fikk bort den knekkte "grisepikken") og skal pøve ekstraktorsett istedt. Har hørt at det funker mye bedre enn en "grisepikk". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 11, 2004 Det er meget hardt stål i slike verktøy dermed ganske spør. Vist du bruker varme sammen med ekstraktorbolter får du eit forvarsel med at den vrir seg før den knekker blir selvfølgelig litt bløtere. Men du slipper å sitte med hullet fullt av knallhardt stål som ikke lar seg borre ut. Varme har hjelpa meg mange ganger propan/varmluftpistol 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 12, 2004 Heisann Det er på en 98 Honda CR-V. Jeg må skifte føleren til ABS bremsene på bakhjulene. Hvordan fungerer den ekstraktor saken da? det er m6 forresten.... Og en annen sak, er det noen måte og måle om føleren fungerer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 13, 2004 Heisann Det er på en 98 Honda CR-V. Jeg må skifte føleren til ABS bremsene på bakhjulene. Hvordan fungerer den ekstraktor saken da? det er m6 forresten.... Og en annen sak, er det noen måte og måle om føleren fungerer? Hei Kjell Om ekstraktor er det jeg tror, er dette en slags liten kort stang som ligner litt på en umbraco pipe, man borer et hull i bolten som sitter fast (få dette hullet i senter) å så langt inn som det går, så slår man inn ekstraktoren i hullet (skal ikke gli rett inn nei ) så setter man en hylse på ekstraktoren som man kan sette en fast nøkkel el lign på og vri opp bolten... dette fungerer vanligvis veldig bra.. Om måling av abs følere er det vel to "standard" måter, man tar av stikket som er ved hjulet, setter på et multimeter på begge poler, snurr hjulet rundt og det skal bli en liten spenning.. det skal også være en viss motstand i føleren, disse tall finner du hos en Honda forhandler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 13, 2004 På min bil skal det iallefall være fra 600-1600 ohm. Måler da mellom polene i pluggen til abs sensoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...