#1 Skrevet Mai 10, 2009 Heisann, Det har gått hull i tanken på min A6 avant quattro 2.4 bensin 1998 modell. Planen var å få tak i en brukt tank og gjøre et forsøk på å bytte den selv. Er det noen spesielle hensyn å ta? Er det egen tank til stasjonsvogn? Spesiell tank til 2.4 bensin? Eller er det bare å få tak i en tank som har sittet på en quattro? Er det noen foringer/pakninger som bør bestilles nye? Er det vanskelig å bytte? Må henger feste av? Tips og innspill mottas med takk:-) Frode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2009 På eldre C4 modeller er diesel og bensin-tanken like, og mye jobb å skifte. Hengerfestet må ikke av, det sitter utenpå bilen. Hvis det er noenlunde likt som på C4 modellene så må en del av hjulopphenget av, da den sitter foran og over bakdiff, og den må ned forover og forbi mellomaksel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 13, 2009 Takk for svar! Jeg er ganske ny i Audi familien. Hvordan finner jeg ut hva slags modell jeg har? Er C4 karosseriet fra 1998 - 2004? Eller er C4 en annen betegnelse? Feks europeisk vs US, osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 13, 2009 Er C4 karosseriet fra 1998 - 2004? Eller er C4 en annen betegnelse? Feks europeisk vs US, osv... 1998-2004 = C5 (us), men i europa blir det 4B. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 13, 2009 Jepp, ser nå at jeg har en C5: http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_A6 . Så det betyr kanskje at spørsmålet er like åpent? Er det sannsynelig at det er samme prosedyre for å bytte tank på C4 quattro og C5 quattro ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 13, 2009 Har du kikket under der? Har du quattro og tanken er plassert over diffen, må den ned også. En tur innom lokal delesjappe eller Biltema skaffer deg en Haynes maual, hvor dette sannsynligvis er dekket. Tipper det er 'mye av det samme', men de finner på litt nytt hver gang! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 13, 2009 Her har du noe hjelp Men dette er til 4B Fuel tank.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 14, 2009 Takk for PDF og andre gode innspill. Da er det bare å få tak i en tank... :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 14, 2009 Hvordan gikk demontering ? er i samme "båt" etter litt grus kjøring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 6, 2009 Heisann, har lagt demonteringen på IS. Det ser ut som "alt" må av... Bilen har stått i sommer, men nå kommer vinteren og da trenger jeg 4x4, så jeg må ta tak i dette igjen nå. Har noen erfaring med ulike tetningsmatrialer eller glassfiber? Evt en kombinasjon, der man tar tettningsmatriale først og deretter legger glassfiber over? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 7, 2009 Var så "heldig" at det ikke var hull men sansynligvis en dårlig slange (returslangen) så lekkasjen kommer og går. Så for min del blir det planlagt en litt større reparasjon siden alt må ned. Blir utbytting av forringer +++ til våren for min del. Du må vel bare ha noe tetningstoff som tåler bensin. Ser for meg bore et hull å inn med en eller annen "dingz" som tetter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 7, 2009 Det er vel plasttank på disse? Det er 'umulig' å lime, så det må vel til en form for mekanisk plugg eller noe slikt for å få det tett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 7, 2009 Det er vel plasttank på disse? Det er 'umulig' å lime, så det må vel til en form for mekanisk plugg eller noe slikt for å få det tett? Plast for alle penga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 7, 2009 Hmm... Hører flere si det samme. Men jeg synes det er rart det skal være så vanskelig. Vi hadde folk på månen på 60-tallet, men klarer ikke å tette et hull i en plastikk tank i 2009 :-) Jeg vurderer følgende: Rengjøre med tynner, el. Rubbe området med sandpapir. Så et lag med "plastic padding leak fix", da dette skal tåle bensin. Utenpå så kjører jeg flere lag med glassfiberduk og epoxy. Noen tanker om denne tilnærmingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 8, 2009 Hehe.. Har du prøvd å få noe til å bite på en Pionér-jolle som har sprukket? Eller lime en skurebøtte? Hva koster forresten en ny? vagcat har ingen pris i € oppført.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 8, 2009 Møller skal ha kr. 12.000,- for ny. I tillegg må "alt av"; mellomaksel, potte, mm. Det klarer ikke jeg selv. Så det er sikkert tilsvarende beløp for å få den på. Får mye lim for 24.000... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...