Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Jeg prøver igjen her, ettersom det ikke var noe hjelp å få i kategorien Dekk/felg.

 

Lurer litt på sandblåsing av felgene mine. Var skeptisk i utgangspunktet så jeg fikk fatt i to gamle kasserte alufelger som jeg kunne prøve på. Det var ikke så lett... Var bare fargen som gikk av, ikke selve lakken, om det sier dere noe (lakken var begynt å flasse, men dette flakset ikke av etter sandblåsingen).

 

Utstyret:

Hobbykompressor, blåser med 8 bar.

Blåsepistol, med metall tank til båsepulveret, og tøypose forran til oppsamling av blåsepulveret(måtte bare ta av dette forstykket, for da så jeg ikke noe skjedde med felgen).

Pulveret jeg brukte var aluminiumsilikat fra Biltema.

 

Ting jeg skal prøve i morgen:

Justere blåsemunstykket, det gikk an å skru litt inn og ut (var helt inne i dag).

Finne et annet blåsepulver.

 

Andre tips mottaes med stor takk.

Om jeg finner noe som virker, så kommer bildeserier av felgene.

 

Daniel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kommer til å ta litt tid tror jeg :P sandblåser felger selv på jobb, tar 1 time på et sett med felger.

du burde kanskje sende det til et firma, koster ikke mye, ca 1800kr-2500 for et sett, og da er lakkering ink.

og du sparer masse tid :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.