#1 Skrevet Mai 11, 2009 (endret) Har kjøpt meg en oppgradert 044 pumpe fra KRB som jeg skal sette i min Audi S2 (3b). Har tidligere oppgradert fra org pumpe til jonus 380kit pumpe, og fjernet da inner-ringen som holder org pumpa, og satte inn en pumpe som er litt større.. Når jeg nå skulle sette ned 044 pumpa er denne alt for tjukk til å få plass i denne plastikken "holdern".. Er det noen som har montert slike pumper før og har bilder av dette? Lurer litt på hva jeg skal gjøre for å få plass.. Har noen få bilder på mobilen som jeg kan legge ut senere i kveld.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2009 Det finnes en "how to" her på forumet, fant den ikke i farten. Her er noe info, http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=14698&highlight=044 Du må ha ny holder og muligens også sil, http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=126266&highlight=044+holder Mener holderen er til 040 pumpen, så den må modifiseres for å passe 044 pumpen. Du trenger også en slangeklemme (eller strips), for å holde 044 pumpen fast i holderen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 11, 2009 Det finnes en "how to" her på forumet, fant den ikke i farten.Her er noe info, http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=14698&highlight=044 Du må ha ny holder og muligens også sil, http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=126266&highlight=044+holder Mener holderen er til 040 pumpen, så den må modifiseres for å passe 044 pumpen. Du trenger også en slangeklemme (eller strips), for å holde 044 pumpen fast i holderen. Gjelder de samme tingene for S6 også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 11, 2009 Så orginal holdern er for liten? Hadde misstanke om dette så sjekket litt rundt på delefilmen, men kunne ikke se noe forskjell.. Da får jeg prøve å bestille meg en sånn ny holder.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 11, 2009 Delenr som ble angitt i den tråden kommer fra NM,7A,KV,NG motorer. Stemmer det at jeg skal bruke denne holdern? Her er forskjellen: 895 201 779 H - beholder-overdel - NM,7A,KV,NG 895 201 779 J - beholder overdel - NM,7A,3B,AAH,ABC,ABY Det siste delenr står det 43mm, den andre står det ikke noe mål på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 11, 2009 Gjelder de samme tingene for S6 også? Jepp. Personlig ville jeg anbefalt 040 pumpen. Passer rett i holderen, og lager mindre lyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 11, 2009 (endret) Deler som trengs, ref S2forumet: 1) 895 201 779 H Reservoir upper part - retail @ £22.48 + VAT 2) 895 201 531 A Strainer - retail @ £20.63 + VAT 3) N 904 644 02 O-Ring seal (not sure if actually needed) - retail @ £1.46 + VAT 4) N 018 812 8 Fuel pipe seals (2 required) - retail @ £0.19 + VAT 5) N 011 069 1 Domed captive nut - retail @ £1.28 + VAT 6) 8A0 201 351 M Fuel line (not needed for RS2 as it's already fitted) - retail @ £16.93 + VAT Jeg brukte: 044 pumpen; 1) + 2) + 5) + banjo + stor slangeklemme (skal utenpå holder, rundt pumpen) 040 pumpen; 1) + 2) Både 040 & 044 pumpen har en diameter på 60mm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 11, 2009 på min coupe så dro jeg utav den gamle pumpen, fjernet litt gods fra toppen av holderen slik at pumpen kom langt nok ned i holderen. brukte da en 044 kopi, Samme diameter som den orginale pumpen hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 11, 2009 Syns den 044 pumpa ser så høy ut også.. Den vill ikke butte oppi plastlokket? hehe.. Noen som har bilder av dette? Får vell gå inn å bestille meg den andre plast holdern.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 11, 2009 Syns den 044 pumpa ser så høy ut også.. Den vill ikke butte oppi plastlokket? hehe.. Noen som har bilder av dette? Får vell gå inn å bestille meg den andre plast holdern.. 044 er lengre enn orginal ja.. og tok oppi på min. derfor kuttet jeg i holderen sånn at den kom akkurat så langt ned at jeg fikk på silen under, pluss at jeg erstattet den trykk demperen med en "nut" i toppen som du får kjøpt på møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 11, 2009 (endret) Okai.. Får teste.. Har bestilt den andre holdern nå.. Oslo-vare til og med Hvilken trykk demper mener du Andreas? Har litt større pumpe nå, så har banjo skru på toppen.. Du har ikke bilde av det du gjorde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 11, 2009 Okai.. Får teste.. Har bestilt den andre holdern nå.. Oslo-vare til og med Hvilken trykk demper mener du Andreas? Har litt større pumpe nå, så har banjo skru på toppen.. Du har ikke bilde av det du gjorde? Som sagt så har jeg en coupe og 7a motor, og i toppen av pumpen stod det en stor trykkdemper som bygget 3cm alene. du har sikkert ikke en slik i din. Tok desverre ingen bilder. Er banjo på min også men var orginal låst nedtil pumpen med en trykkdemper, byttet denne i en hul mutter som kostet 39kr tror jeg hos møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 11, 2009 okai.. Nei en sånn har nok ikke jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 11, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 12, 2009 044 pumpa passet rett oppi den nye holdern.. Men litt skeptisk på høyden.. Tredde den så langt ned som mulig, da ligger sugedelen på dumpa rett over filteret, som har en slik "solformet" plast i bunn av filteret.. Vill denne hindre at bensin kommer rett opp i pumpa? Bør jeg gjøre noe med filteret, feks lage et rundt hull akkurat ved inngangen? Er jo et lite filter inne i pumpa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 13, 2009 Da har jeg funnet løsning på sil/filter.. Takker alle for hjelp til å finne ut av den holdern.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...