#1 Skrevet Mai 11, 2009 (endret) Vurderer å kjøpe en billig AUX-løsningen til Consert spilleren min, men usikker på om det vil virke. Dette er en løsning som kobles til cd-skifterinngangen bak på spilleren i stedet for cd-skifter. Adapteret inneholder elektronikk som får spilleren til å tro det er tilkoblet en cd-skifter og åpner da denne inngangen. Men hvordan fungerer det i praksis? Hvis jeg kobler jack til denne og fyrer opp mp3 spillern. Hopper Concerten automatisk over til AUX da? Det er jo ingen AUX-knapp på spilleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2009 må da være en eller anna source knapp på spilleren....du greier jo ikke starte en cd skifter fra skifteren.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 11, 2009 Nettop! Men siden jeg aldri har testet dette vet jeg ikke hvordan det funker. Vet det er mange her på forumet som har brukt denne løsningen. Kunne tenkt meg å visst dette før jeg bestiller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 11, 2009 Jeg koblet opp en ipod kontakt en concert II spiller her for litt siden. Kobles også inn på cd-veksler utgangen. Og nei. spilleren hopper ikke automatisk over til ipoden når den er koblet til. men er bare å trykke på CD knappen nederst til venstre.. da kommer du inn på cd-veksler utgangen, som da den nye enheten er koblet til.. Men man må også huske å kode om spilleren slik at den åpner opp cd-veksleren. Dette må gjøres via diagnosekontakten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 11, 2009 Ok, så da må spilleren være uten cd da, ellers begynner vel denne å spille? Men siden spilleren må kodes om, blir det nok til at jeg dropper det. Koster vel litt å få kodet om dette hos Møller. I tilegg til utsyret blir det jo noen kroner ut av det, og det vet jeg ikke om det er verdt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 11, 2009 Trykker bare to ganger på cd knappen så kommer du inn på aux inngangen, har ikke noe å si om det er en cd i eller ikke.. Tror ikke møller tar mye for det da det tar bare 5min å kode den om... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 11, 2009 Ok, så da må spilleren være uten cd da, ellers begynner vel denne å spille? Men siden spilleren må kodes om, blir det nok til at jeg dropper det. Koster vel litt å få kodet om dette hos Møller. I tilegg til utsyret blir det jo noen kroner ut av det, og det vet jeg ikke om det er verdt Du får sikkert noen her at kode det for deg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2009 Jeg slapp og kode om hos Møller! Det virka med engang! Bare å trykke to ganger på cd knappen som Jon Christian sa! Deilig med AUX i bilen. Takk for gode tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 14, 2009 Slenger meg på og låner denne litt... Vurderer også AUX-inngang på min 2004 A4 med Consert (Vet ikke om det er Consert type 1 eller 2...?) Hva kostet denne og hvor kan den kjøpes? Greit å montere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 14, 2009 Jeg slapp å kode om noe på min A3 04, og vet om flere som heller ikke måtte det. Ove; Google bildesøk, så finner du fort ut det (om du har 1 eller 2-utgaven). Montering er kurrant, men må ha spesialverktøy for å få ut spilleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 14, 2009 Jeg slapp å kode om noe på min A3 04, og vet om flere som heller ikke måtte det. Ove; Google bildesøk, så finner du fort ut det (om du har 1 eller 2-utgaven). Montering er kurrant, men må ha spesialverktøy for å få ut spilleren. Takk for tips, nå vet jeg hva jeg har! Ser det selges adaptere på mange nettbutikker og i flere varianter. Hva er greit å kjøpe for en rimelig penge? Foretrekker varianten der du kan styre ipoden fra spilleren, om ikke det da koster flesk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 15, 2009 Hallo !! Denne bruker eg : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=5405&katid=421&mid=m436&id=&vn=736 Bruker den på Concert II,plug and play. Spesialverktøy for demontering av radio følger med i pakken. Trykker 2 ganger på "CD" knappen for å starte musikk fra mp3/usb'enheten. Var heller ikke nødvendig å kode om radioen,alt funker straks etter montering. Selv har eg plassert adapteret i hanskerommet,trengte da kun å borre et lite hull i venstre side på hanskerommet. Genial sak !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...