#1 Skrevet Mai 11, 2009 Audi 80 2,3 1992 Det hele startet med at bilen gikk greit på tomgang. Når jeg prøvde å kjøre den, og presset litt på gassen så ristet og røkket den veldig og klarte ikke dra særlig, jeg kunnu komme opp i fart etter en stund og motoren ble ikke kvelt kveles ikke. Men rist-/røkkingen forsvant heller ikke. Når jeg stoppet bilen hjemme etter en kort "testtur" og prøvde å starte den igjen med en gang så klarte den ikke, den startet av og til og gikk ett sekund og stoppet så som om den var tom for bensin. Etter noen dager ville ikke bilen dra seg selv i det hele tatt, men kunne ruses. Fikk rar motorlyd da jeg ruset motoren. Kotrollerte innsuget, slanger, følere, ledniger og koblinger i motorrommet. Fikk tips om at bensinpumpa meligens gav for lite trykk. Byttet denne og dermed gikk motoren flott da vi ruset den! Lot den stå å gå noen munutter imens jeg ryddet, men etter ca. 3 minutter var gleden over. Den stoppet. Nå var det sikringen til bensinpumpa som røyk. Koplet bensinpumpa direkte på eget batteri med 15 amp sikring i serie, denne røyk IKKE. Så jeg mener pumpa er fin. Fant plussen til pumpa under rattet og la ny plussledning derfra og direkte bak til pumpa, ladge nytt jordpungt til minus, i tifelle noen av dem gnisset til pluss eller jord. Sikringen går like herlig. Byttet releet som er i sikringeboksen uten hell. Etter min forstand ligger feilen oppe ved sikringsboksen. Men en ting til som er viktig å nevne er at sentrallåsen har surret i det siste, den har 3 plugger, når jeg nappet ut disse 3 ville ikke bensinpumpa gå.. En tyverisikring tipper jeg... En 3. feil er at bilen har begynt å tappe seg for strøm når tenning har vært avskrudd. Har forresten kikket etter svidde ting på printkort i sentrallåsen, så bra ut... Noen som har vært borte i denne kombinasjonen? Bilen har stått i 4 uker nå uten å finne feil nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2009 Høres ut som en kortsluttning? Du kan skaffe deg et multimeter og måle motstand fra pluss-ledningene til karosseri... det kan kasnkje gjøre deg klokere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2009 Høres ut som en kortsluttning? Du kan skaffe deg et multimeter og måle motstand fra pluss-ledningene til karosseri... det kan kasnkje gjøre deg klokere Har målt og målt. Men tror vi har funnet feilen. Ved å bytte ut sikringen fra 15 til 20 amp gikk bilen fint. Men under kjøring ville ikke sentrallåsen roe seg, tror feilen ligger i den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2009 Røsk ut ledninga til sentral låspump evt. også alarm e.l. om det eksisterer, så kan du heller måle deg frem fra det om det hjalp. Hvis ikke så må du lete videre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 28, 2009 Kunne gjort det, men hvis jeg napper ut alle tre kotaktene på sentrallåsen så nekter selvstarteren å gå... Men tror jeg har funnet feilen, bilen gikk hvis jeg byttet ut 15 amp sikringen til bensinpumpa med 20 amp. Renset printkortene i sentrallåsen, etter det har bilen gått på 15 amp sikring. Det har kommet fuktighet til sentrallåsen, og tror det er feilen... Skal bytte den, så regner jeg med alt er bra. Men tips til alle som har samme problem. Baklemmen på sedan er en standardfeil på låssytemet. Ledningene sliter/knekker pga 90 graders bend hver gang du åpner og lukker bagasjerommet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...